https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/lide-z-mensich-obci-na-trase-d3-dalnici-nechteji
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Lidé z menších obcí na trase D3 dálnici nechtějí

15.6.2001 15:15 | ČERVENÝ ÚJEZD/PRAHA (EkoList)
Zhruba stovka lidí se sešla ve středu na v pořadí již druhé besedě o stavbě dálnice D3, kterou pořádalo sdružení obcí Náš domov ve spolupráci s ekologickými organizacemi Zelená alternativa a Děti Země. "Debata byla poměrně obsáhlá a padaly nejrůznější alternativy. Žádná z nich ale nepodporovala návrh trasy přes Posázaví, který dosud podporuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)," řekl dnes EkoListu Petr Hrdina z Dětí Země.
 

Beseda navazovala na březnové setkání, kterého se zúčastnil i ministr životního prostředí Miloš Kužvart (ČSSD). Tehdy se ministr i zástupci obcí shodli na tom, že ŘSD prosazovaná trasa dálnice přes Posázaví je nepřijatelná pro místní obce a nevhodná z hlediska životního prostředí. "Budeme se snažit přimět ŘSD, aby vypracovalo reálný alternativní plán trasy, založený na rozšíření stávající benešovské silnice I/3," řekl tehdy po setkání EkoListu ministr Kužvart. Podle náměstkyně ministra Kužvarta Evy Tylové je řešení trasy dálnice D3 v blízkosti Prahy stále ještě ve stádiu jednání. "Jednání o dálnici D3 je součástí jednání o územním plánu Velkého územního celku Pražského regionu. MŽP zadalo další studie, které budou podkladem pro dopracování konceptu VÚC Pražského regionu. Jedna z nich prověří proveditelnost modernizace I/3 na parametry rychlostní komunikace. Další studie bude modelovat dopravní situaci v letech 2010 a později, a to jak pro variantu výstavby dálnice D3 přes Posázaví, tak pro R3 nebo dálnici D3 vedenou v koridoru I/3," uvádí Tylová v dopise, který poslala účastníkům středečního setkání.

Vypracování alternativního návrhu trasy si zadaly také členské obce sdružení Náš domov a občanská sdružení. Podle Petra Hrdiny z Dětí Země zpracovává pro tato sdružení alternativní dopravní studii Ateliér Promyka. "Jde o studii alternativy k dálnici D3 v úseku Praha - Mezno, která počítá právě s využitím koridoru stávající silnice I/3," dodává Hrdina. Podle dosavadních výsledků studie, které na středeční schůzce prezentovali zástupci Ateliéru Promyka, by nová trasa počítala s rozšířením I/3 v úseku Mirošovice - Benešov, zahloubení současného průchodu trasy kolem Benešova do tunelu či nové obchvaty u Mirošovic, Olbramovic a Miličína.


reklama

 
Jakub Kašpar

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist