Lidé z menších obcí na trase D3 dálnici nechtějí
Beseda navazovala na březnové setkání, kterého se zúčastnil i ministr životního prostředí Miloš Kužvart (ČSSD). Tehdy se ministr i zástupci obcí shodli na tom, že ŘSD prosazovaná trasa dálnice přes Posázaví je nepřijatelná pro místní obce a nevhodná z hlediska životního prostředí. "Budeme se snažit přimět ŘSD, aby vypracovalo reálný alternativní plán trasy, založený na rozšíření stávající benešovské silnice I/3," řekl tehdy po setkání EkoListu ministr Kužvart. Podle náměstkyně ministra Kužvarta Evy Tylové je řešení trasy dálnice D3 v blízkosti Prahy stále ještě ve stádiu jednání. "Jednání o dálnici D3 je součástí jednání o územním plánu Velkého územního celku Pražského regionu. MŽP zadalo další studie, které budou podkladem pro dopracování konceptu VÚC Pražského regionu. Jedna z nich prověří proveditelnost modernizace I/3 na parametry rychlostní komunikace. Další studie bude modelovat dopravní situaci v letech 2010 a později, a to jak pro variantu výstavby dálnice D3 přes Posázaví, tak pro R3 nebo dálnici D3 vedenou v koridoru I/3," uvádí Tylová v dopise, který poslala účastníkům středečního setkání.
Vypracování alternativního návrhu trasy si zadaly také členské obce sdružení Náš domov a občanská sdružení. Podle Petra Hrdiny z Dětí Země zpracovává pro tato sdružení alternativní dopravní studii Ateliér Promyka. "Jde o studii alternativy k dálnici D3 v úseku Praha - Mezno, která počítá právě s využitím koridoru stávající silnice I/3," dodává Hrdina. Podle dosavadních výsledků studie, které na středeční schůzce prezentovali zástupci Ateliéru Promyka, by nová trasa počítala s rozšířením I/3 v úseku Mirošovice - Benešov, zahloubení současného průchodu trasy kolem Benešova do tunelu či nové obchvaty u Mirošovic, Olbramovic a Miličína.
reklama