https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/lide-z-riviery-nechteji-novy-most?sel_ids=1
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Lidé z Riviéry nechtějí nový most

7.3.2008 | FRÝDEK MÍSTEK | MF Dnes
Velký odpor zejména obyvatel sídliště Riviéra si vysloužil nápad frýdecko-místecké radnice vybudovat v této klidové části města třetí silniční most přes řeku Ostravici.
 
Ten by měl podle radních ulehčit nynějšímu silničnímu průtahu městem, na kterém se od roku 1989 mnohonásobně zvýšil automobilový provoz. A který bude muset především zanedlouho pojmout také velkou část kamionové dopravy po spuštění výroby v nedaleké nošovické továrně na osobní vozy Hyundai. Obyvatelé Riviéry se však bouří. Postavení nového mostu pro ně znamená ztrátu doposud relativně klidného prostředí, značné zvýšení množství automobilových zplodin na sídlišti a také hrozbu vymýcení části zeleně, například jedné z alejí. Proto mnozí z nich podepsali petice, které žádají radnici, aby raději vyvinula tlak na urychlenou stavbu obchvatu města. Organizátoři petice, sdružení Mezi mosty, míní, že výstavba mostu je pouze vybudování druhého, paralelního průtahu městem. Radní Frýdku-Místku oznámili, že zadali zpracovat projekt třetího mostu ve městě, který povede z ulice 28.října přes řeku Ostravici na ulici Na Poříčí. „Pro dopravní spojení mezi oběma centry města nyní slouží dva mosty. Jeden z nich je čtyřproudý a denně jím projede až padesát tisíc vozů. V případě, že se na něm stane větší dopravní nehoda, kolabuje doprava v celém městě,“ sdělila mluvčí frýdecko-místecké radnice Jana Matějíková. Mluvčí dodala, že s blížícím se zprovozněním automobilky Hyundai rostou obavy, že doprava ve městě bude ještě obtížnější. „Centrem města budou projíždět navíc další stovky kamionů.“ Proto se vedení magistrátu rozhodlo „oprášit“ plán z roku 1996 a vybudovat třetí most, který bude navazovat na trasu budoucího železničního nadjezdu Českých drah. „Projektová dokumentace k třetímu mostu je před dokončením. Jisté je, že most bude dvouproudý s chodníky pro pěší po obou stranách a nebude na něj povolen vjezd nákladním vozidlům,“ uvedl náměstek primátora Miroslav Dokoupil. Dodal, že celkové náklady na vybudování mostu lze odhadnout na osmdesát milionů. „V souvislosti s plánovanou výstavbou mostu nebude budována žádná nová silnice v městské části Riviera,“ uklidňuje obyvatele vedoucí odboru dopravy Miroslav Hronovský a dodává, že v souvislosti s výstavbou mostu město nepřipravuje žádné rozšíření komunikací směrem k hlavním tahům městem. Radní také zdůvodňují stavbu mostu tím, že pomůže v mnoha případech záchranářům být včas u místa nehody nebo nemocného. Petr Adámek z občanského sdružení Mezi mosty a na dva tisíce lidí, kteří podepsali protestní petici, však míní, že radnice by především měla usilovat o co nejrychlejší stavbu obchvatu města než stavět další průtah městem. „Nevěříme také, že by se nestavěly nebo nerozšiřovaly kvůli novému mostu další komunikace. Tyto úpravy už jsou zakreslené v konceptu územního plánu a ten je pro investory závazný,“ řekl Petr Adámek. Upozorňuje na to, že třetí most se může stát klidně až mostem čtvrtým „Příprava stavby obchvatu, jejíž součástí bude také most přes Ostravici, je v současné době mnohem dále než příprava stavby mostu u sídliště Riviéra. Obchvat tedy bude s velkou pravděpodobností dokončen dříve než most, který zamýšlí radnice, a bude tedy dříve řešit problém nárůstu dopravy kvůli automobilce Hyundai,“ namítá Petr Adámek.
reklama

Petr Broulík

| MF Dnes
tisknout poslat
 twitter

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist