https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/majitele-hybridnich-aut-zaparkuji-v-praze-za-100-korun-rocne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Majitelé hybridních aut zaparkují v Praze za 100 korun ročně

17.4.2018 07:00 | PRAHA (ČTK)
Doprava je největším znečišťovatelem ovzduší v hlavním městě. Jedním z řešení je podle dokumentu zvýhodnit automobily využívající ekologické druhy pohonu, zejména elektrickou energii. Majitelé hybridních automobilů na úřadě zaregistrují svůj vůz a zaplatí stokorunový poplatek. Následně mohou v místě svého trvalého bydliště parkovat kdekoliv v zónách. / Ilustrační foto dopravy v Praze
Doprava je největším znečišťovatelem ovzduší v hlavním městě. Jedním z řešení je podle dokumentu zvýhodnit automobily využívající ekologické druhy pohonu, zejména elektrickou energii. Majitelé hybridních automobilů na úřadě zaregistrují svůj vůz a zaplatí stokorunový poplatek. Následně mohou v místě svého trvalého bydliště parkovat kdekoliv v zónách. / Ilustrační foto dopravy v Praze
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Majitelé hybridních aut zaplatí v Praze za parkování v placených zónách ročně pouze 100 korun. Důvodem je snaha zlepšit ovzduší v Praze. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Auta ale budou muset splnit tři podmínky včetně maximálního stáří. Kdy začne zvýhodněné parkovné platit, není v dokumentu uvedeno. V zónách mohou lidé parkovat za stokorunu s elektromobily. Roční poplatek pro rezidenty za automobil se spalovacím motorem je 1200 korun ročně.
 

Doprava je největším znečišťovatelem ovzduší v hlavním městě. Jedním z řešení je podle dokumentu zvýhodnit automobily využívající ekologické druhy pohonu, zejména elektrickou energii. Majitelé hybridních automobilů na úřadě zaregistrují svůj vůz a zaplatí stokorunový poplatek. Následně mohou v místě svého trvalého bydliště parkovat kdekoliv v zónách.

Hybridní vozy budou muset splnit tři podmínky. Musí být možné přepnout je na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nebude vyšší než 135 kW a vozidlo nesmí být starší deseti let od data první registrace. Splnění podmínek bude muset majitel auta na radnici doložit.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od předloňska fungují na Praze 5, 6 a 8 a od 1. července letošního roku by se měly rozšířit na Prahu 4.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist