https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/marianske-lazne-poridi-pro-mesto-a-strazniky-elektromobily
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Mariánské Lázně pořídí pro město a strážníky elektromobily

4.7.2017 07:00 | M. LÁZNĚ (ČTK)
Nové elektromobily mají dle specifikací dojezd i přes 200 kilometrů na jedno nabití. Vydržet by tak měly zhruba jeden den bez dobíjení. V noci se budou dobíjet ze zásuvky přímo u městského úřadu. Na každý elektromobil město dostane 220.000 korun. / ilustrační foto
Nové elektromobily mají dle specifikací dojezd i přes 200 kilometrů na jedno nabití. Vydržet by tak měly zhruba jeden den bez dobíjení. V noci se budou dobíjet ze zásuvky přímo u městského úřadu. Na každý elektromobil město dostane 220.000 korun. / ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Město Mariánské Lázně pořídí pro potřeby úřadu a městské policie dva elektromobily. Úředníci i strážníci by ekologické automobily mohli využívat k přesunům v lázeňském centru města. V Masarykově ulici současně vzniknou dvě dobíjecí stanice, kde si elektromobil budou moci dobít i soukromí majitelé. Informoval starosta Mariánských Lázní Petr Třešňák (Piráti).
 

"Městu Mariánské Lázně byla přiznána dotace na pořízení dvou elektromobilů. Chystáme se je nakoupit buď v závěru tohoto roku nebo začátkem roku 2018. Současně s tím rada města odsouhlasila i záměr vybudování dvou rychlodobíjecích stanic. Budou vybudovány ve spolupráci se soukromým sektorem," řekl Třešňák.

Nové elektromobily mají dle specifikací dojezd i přes 200 kilometrů na jedno nabití. Vydržet by tak měly zhruba jeden den bez dobíjení. V noci se budou dobíjet ze zásuvky přímo u městského úřadu.

Na každý elektromobil město dostane 220.000 korun. Nejlevnější elektromobily přitom stojí kolem 600.000 korun, doplácet tak bude celkem zhruba 800.000 korun. Náklady na provoz elektromobilu jsou nízké, zhruba 80 haléřů na kilometr.

Zlepšením životního prostředí v centru lázeňského města Mariánské Lázně se radnice zabývá dlouhodobě. Město mimo jiné prostřednictvím dopravního podniku žádalo o dotaci na pořízení trolejbusů s částečným bateriovým pohonem, nebylo ale úspěšné. Úbytek aut v centru si město slibuje i od vybudování cyklostezky na hlavní třídě nebo umístění nových stojanů na kola.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist