MDS podpoří výpadovku z Turnova do Jičína
Spojení do sousedních krajů, Hradeckého a Pardubického, je podle Macha jednou ze slabin Libereckého kraje. K jeho prioritám proto v oblasti dopravy patří zlepšení kvality silnic v tomto směru. "Dvouproudová silnice by nebyla v budoucnu schopna zvládnout provoz na této trase," prohlásil Mach. Silnice I/35 je velmi frekventovanou trasou a lze předpokládat, že se po jejím rozšíření na ni převede část dopravy směřující přes Prahu na Brno. Než bude o stavbě definitivně rozhodnuto, je ale podle Macha nutné zpracovat hodnocení vlivu silnice na životní prostředí.
Liberecký kraj má podle šetření Českého statistického úřadu o desetinu vyšší hustotu silniční sítě než je republikový průměr. Na ploše 3163 kilometrů čtverečních je zhruba 2430 kilometrů silnic. Na stavby a rekonstrukce silnic v Libereckém kraji je letos určeno 443 milionů korun. Téměř 70 procent těchto prostředků spotřebují silnice prvních tříd. Stav zejména komunikací II. a III. tříd je však podle silničářů velmi špatný. Na běžnou údržbu a dopravní značení vydá letos krajská správa silnic 77 milionů korun. Podle odhadů silničářů by přitom na opravy silnic kraj ročně potřeboval přes 200 milionů korun a zhruba stejnou částku by bylo potřeba investovat do běžné údržby.
reklama