Metrostav: Zakázku jsme získali díky znalosti prostředí
"Tyto věci šetří policie. Není to fakt, se kterým by mohl kdokoliv operovat," řekl Polák. V tisku často uváděné stavební nedostatky, které padají na hlavu Metrostavu, označuje mluvčí jako následky, nikoliv příčiny zatopení metra. Výsledky šetření příčin zatopení zatím policie ani magistrátní vyšetřovací komise nezveřejnila.
Polák dále upozornil, že klasické výběrové řízení na obnovu metra nebylo podle něho v tomto časovém horizontu ani možné. "Nikdo ještě přesně nezná rozsah prací ani cenu, o kterou by se mělo soutěžit," uvedl. V zadání má zatím Metrostav pouze stanoveny termíny, ve kterých by měly být práce hotovy.
Společnost Metrostav zajišťovala výstavbu 50 kilometrů pražského metra. V roce 1992 vyhrál Metrostav veřejnou obchodní soutěž na zhotovitele prodloužené trasy metra C do Ládví. Na této stavbě spolupracuje s firmou Subterra, která se také specializuje na tunelářské práce.
Zakázky na obnovu povodněmi poničeného metra si mezi sebe rozdělí devět firem. Sedm stanic a všechny tunely opraví Metrostav, pět IPS Skanska, tři Subterra, dvě Hochtief VSB a jednu Energie Kladno. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DP) oslovil konkrétní firmy přímo bez výběrového řízení, což mu umožňuje stav nouze. Náklady na opravy metra se podle odhadů DP vyšplhají na šest miliard korun.
reklama