Mezi Folmavou a Furthem bude nový silniční most
Podle Roubcové náklady na výstavbu mostu budou hrazeny každou stranou v rozsahu, v jakém most leží nad výsostným územím každého z obou států. "Náklady na výstavbu nad českým územím se předpokládají ve výši dvou milionů korun a budou kryty ze Státního fondu dopravní infrastruktury," zdůraznila Roubcová.
Jak dále uvedla, pro další rozvoj České republiky a její zapojení do celoevropských struktur podmínkou kvalitní propojení silniční sítě na sítě sousedních států. K významným spojením přenášejícím značný objem mezinárodní silniční dopravy patří i česká silnice I/26 a německá silnice B20. "Vysoký nárůst automobilové dopravy po roce 1990 vyvolal na některých hraničních přechodech se sousedními státy potřebu zkvalitnění přístupových komunikací i potřebu úprav hraničních přechodů," upozornila Roubcová.
Na silničním spojení I/26 - B20 byla v minulém období provedena na české straně řada úprav, které zlepšily stavebně - technický stav komunikace. Jedná se zejména o soubor staveb Draženov - Újezd - Havlovice, po jehož realizaci bylo možno vést veškerou přeshraniční dopravu směřující z vnitrozemí do SRN mimo město Domažlice. Dále byl realizován obchvat obce Česká Kubice a silniční přeložka Horšovský Týn - Meclov. V bezprostřední blízkosti hraničního přechodu byl realizován obchvat obce Folmava.
Zlepšení dopravní situace mezi celními prostory na obou stranách hranic vyžaduje rozšíření komunikace v oblasti překračující státní hranice o jeden jízdní pruh. Toto řešení si vyžádá rozšíření stávajícího hraničního mostu o jeden jízdní pruh výstavbou dalšího mostu a komunikační úpravy předmostí. Pro záměr rozšíření hraničního mostu bylo již připraveno technické řešení a zpracována příslušná dokumentace.
reklama