https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ministerstvo-chce-odklonit-kamiony-na-slovensko-od-nadrze-sance-pres-jablunkov
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ministerstvo chce odklonit kamiony na Slovensko od nádrže Šance přes Jablunkov

25.5.2023 10:45 | PRAHA (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | andreas160578 / Pixabay
Ministerstvo dopravy chce kvůli ochraně pitné vody odvést kamionovou dopravu na Slovensko od vodní nádrže Šance v Beskydech na Frýdecko-Místecku přes údolí mezi Třincem a Jablunkovem. Využije k tomu dálkový systém navádění řidičů. Preferovaná trasa přes Jablunkovskou brázdu je už dnes rychlejší než jízda kolem nádrže, řekl k dopravě v Beskydech ředitel odboru liniových staveb ministerstva dopravy Martin Janeček. V září mají navíc stavbaři na této trase zprovoznit silnici rozšířenou na čtyři pruhy.
 

"Dospěli jsme k opatřením, která budou navádět řidiče dostatečně dopředu, aby se úseku vyhnuli, dále budeme jednat s vedením obou krajů, kterých se situace dotýká, jak s krajem Moravskoslezským tak s krajem Zlínským, abychom systematicky ochránili tuto nádrž," řekla místopředsedkyně senátu Jitka Seitlová. Riziko zátěže životního prostředí je podle senátorky Heleny Pešatové velké především proto, že je vodní nádrž Šance zdrojem pitné vody.

Zástupci Zlínského kraje se obávají, že zákaz průjezdu kamionů po silnici I/56 podél vodní nádrže Šance negativně ovlivní dopravu na území kraje. Chtějí proto zpracovat model dopravní situace, který ukáže předpokládanou míru dopravy po dokončení dostavby a oprav nových úseků komunikací. Podle Seitlové je zásadní urychlit uvedení do provozu úseků silnic, které navazují na již opravené komunikace, aby bylo možné nákladní dopravu z CHKO Beskydy odvést úplně.

Kolem vodní nádrže Šance je doprava kamionů nad 12 tun regulována již nyní v zimních měsících podle sjízdnosti silnice. Cílem ministerstva a krajů je zákaz vjezdu kamionů po celé zimní období. "Celoročně je stanoven zákaz vjezdu vozidel přepravujících nebezpečné náklady," řekl Janeček.

O dopravních změnách podle Seitlové nutné jednat i se slovenskou stranou, aby bylo možné napojení trasy na dálnici D3 do Čadce. "Na slovenské straně existují zásadní omezení především v oblasti Kysuckého Nového Mesta, tam se nedaří prosadit dokončení dálnice D3 mezi Žilinou a Čadcou," řekl Janeček. Tento úsek je podle Janečka nezbytný k tomu, aby byla trasa, která vede Jablunkovskou brázdou, kompletní. Dílčí opatření v oblasti Kysuckého Nového Mesta zavede slovenská strana v příštím roce.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist