Ministerstvo dopravy dnes vyhlásilo tendr na dodavatele systému el. mýta
Hodnotícím kritériem výběrového řízení bude ze 60 procent výše nabídkové ceny a ze 40 procent splnění doplňkových požadavků zadavatele. Předmětem zadávacího řízení bude dodávka technologie a služeb pro zajištění výběru mýtného. Dodavatel služeb zodpovídá, že účinnost systému bude minimálně 95 procent. Délka kontraktu bude pět let od spuštění projektu první etapy s opcí na dalších pět let. Zahájení zkušebního provozu ministerstvo plánuje v druhé polovině příštího roku, rutinní provoz pak od 1. ledna 2007. Provozovatelem systému bude Ředitelství silnic a dálnic, mobilní dozor a vynucování bude mít na starosti Celní správa.
Pro příležitostné uživatele, nevybavené palubní jednotky (OBU), nebude existovat alternativní systém výběru mýta, podle MD z důvodu malé efektivnosti dozoru a možného obcházení výběru mýta. MD mimo jiné požaduje, aby minimálně jeden typ OBU byl montovatelný uživatelem dle servisního návodu bez použití speciálního nářadí a speciálních znalostí. Alespoň jeden typ OBU musí být z důvodů požadované interoperability připraven pro fungování v systémech založených na satelitní technologii GNSS (Global Navigation Satellite System) i DSRC technologii (Dedicated Short Range Communication).
Systém elektronického mýta počítá v první etapě se zpoplatnění dálnic a silnic pro motorová vozidla v délce 972 kilometrů. Druhá etapa pak od 1.ledna 2008 představuje zpoplatnění vybraných silnic první třídy, dohromady celkem 2100 kilometrů. Dnes je zpoplatněno formou časových kupónů 712,4 kilometru dálnic a rychlostních komunikací.
reklama