Ministerstvo dopravy na Labi prezentovalo projekt výstavby vodních děl
Petr Roth z ministerstva životního prostředí pro ČIA uvedl, že pro budoucí řízení o výjimkách musí předkladatelé projektu doložit, že se z pohledu státu a veřejného zájmu jedná o efektivní a potřebnou investici. Roth současně argumentuje, že v úseku mezi Ústím nad Labem a Děčínem se v současnosti buduje mezinárodní rychlostní koridor a je zde i dostatek vyhovujících silničních komunikací. Vladimír Kadlec z Ředitelství vodních cest je naopak o užitečnosti sedmimiliardové investice jednoznačně přesvědčen. "Pokud obě stavby nebudou provedeny, bude to prakticky znamenat konec vodní dopravy v Čechách," řekl Kadlec.
Proti výstavbě vodních děl na Labi protestují ekologické iniciativy Děti Země a Přátelé přírody. Rejdařská společnost Československá plavba Děčín musí letos již třetí měsíc pro nízký stav vody v dolním Labi zastavovat nebo alespoň omezovat lodní dopravu. V loňském červenci dokonce lodě nejezdily zhruba půl roku. Nízká splavnost dolního úseku Labe mezi Ústím nad Labem - Střekovem a státní hranicí s Německem tak velice negativně ovlivňuje hospodářské výsledky děčínského rejdařství.
reklama