https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ministerstvo-prumyslu-rok-2020-bude-pro-autoprumysl-zlomovy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Rok 2020 bude pro autoprůmysl zlomový, míní ministerstvo průmyslu

28.10.2018 01:42 | BRNO (ČTK)
Rok 2020 bude zlomový ve vývoji automobilového průmyslu. Na snímku automobilka Hyundai.
Rok 2020 bude zlomový ve vývoji automobilového průmyslu. Na snímku automobilka Hyundai.
Rok 2020 bude zlomový ve vývoji automobilového průmyslu, předpokládá ministerstvo průmyslu a obchodu. Výrobci aut podle náměstka ministryně Eduarda Muřického začnou prodávat mnoho nových modelů, které jsou reakcí na nařízení Evropské unie týkající se přísnějších emisních limitů. Trend je třeba zachytit ze strany automobilek i ze strany státu a připravit infrastrukturu, aby majitelé aut s alternativními pohony neměli problémy například při čerpání paliva, řekl Muřický na brněnské konferenci o budoucnosti automobilové dopravy.
 

"Nové modely, které automobilky intenzivně vyvíjejí, budou na elektřinu a na hybridní pohon. Klíčové pro další vývoj také bude, jak dopadnou vyjednávání na úrovni Evropské unie o nových emisních limitech. Nejdále jsou u osobních a malých užitkových aut. Zcela nově se také zavádí regulace pro nákladní vozy," uvedl Muřický.

Od roku 2021 bude platit nový limit 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr a od roku 2025 bude ještě nižší. Evropská komise navrhla další snížení emisí do roku 2025 o 15 procent, do roku 2030 o 30 procent. "Evropský parlament je ambicióznější a chce 20 a 40 procent, Evropská rada 15 a 35," uvedl Muřický. Vyplývá z toho, že třetina vyrobených automobilů bude muset mít nízkoemisní pohon, elektřinu či vodík. "Pokud ne, budou výrobci platit poplatky do společného fondu," řekl Muřický.

K tomu, aby se čeští výrobci přizpůsobili, má pomoci i memorandum o budoucnosti automobilového průmyslu jako stěžejního oboru českého hospodářství, které uzavřela minulá vláda. "Pilíře jsou elektřina, digitalizace a autonomní řízení. To jsou zlomové věci po desítkách let vylepšování spalovacích motorů," řekl Muřický.

Pro podporu čisté mobility slouží také operační programy, které pomáhají podpořit vývoj a nákup aut či autobusů na alternativní pohony. Česko usiluje o to, aby podpora z evropských peněz zůstala i po roce 2020, kdy končí současné programovací období.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Zdeněk Meitner
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist