Ministr Kužvart je i nadále proti dálnici D3
Tzv. "salámovou taktikou" se míní rozčlenění celé trasy D3 na krátké úseky, které by pak byly podle metodiky EIA hodnoceny odděleně. Ty, které by "prošly", by pak bylo možné začít stavět. Tuto taktiku použili zastánci stavby v případě dálnice D8 směrem na Ústí nad Labem a Spolkovou republiku Německo. "Pak nastoupí argumenty stylu "když už jsme dostavěli až sem, musíme dostat výjimku za zákona" a jim podobné. To je ale opravdu nepřijatelný postup, proti kterému se bráníme a bránit budeme," řekl dnes ministr Kužvart novinářům.
Dálnici D3 se snaží prosazovat zejména větší obce na jihu Čech jako například Tábor nebo České Budějovice. Proti se postavili zástupci menších obcí a ekologické a občanské iniciativy - například Jihočeští ochránci přírody, sdružení Calla či občanské sdružení Chodci. Oponenti argumentují zejména zásahy do krajinného rázu v Posázaví a v jižních Čechách. Alternativou je podle nich urychlená modernizace IV. železničního koridoru, který vede právě v tomto směru. Na podporu svých argumentů dokonce iniciovali v minulém týdnu petici.
Proti dálnici D3, která by měla při svém napojení na dopravní systém hlavního města Prahy procházet kolem Jílového u Prahy, je i vedení tohoto města. "Mé negativní stanovisko k průchodu dálnice kolem Jílového se nemění," říká ministr Kužvart.
Záměr postavit dálnici D3 obnovila letos Zemanova vláda po téměř čtyřech letech. Poslední vláda premiéra Klause (ODS) jej totiž již v roce 1997 odsunula, na návrh tehdejšího ministra životního prostředí Jiřího Skalického (ODA), až za rok 2010 z důvodu nedostatku financí a nízké priority této dálnice.
reklama