Modernizace moravské části I. železničního koridoru končí
Jak dále uvedla, modernizace moravské větve I. železničního koridoru z České Třebové do Břeclavi stála celkem 13,3 miliardy korun, z toho samotná přestavba stanice Vranovice 348,5 milionu korun. Z této částky uhradila 178,3 milionu korun Evropská unie (EU) z programu Phare, zbytek poskytly zahraniční banky, státní rozpočet a vlastní zdroje ČD.
EU poskytla značné finanční prostředky i na modernizaci traťového úseku Vranovice - Brno. S podílem na přestavbě železniční stanice Vranovice dosáhla částka poskytnutá EU výše 1,37 miliard korun.
Modernizace I. železničního koridoru z česko - německé hranice u Děčína přes Prahu, Českou Třebovou, Brno na česko - rakouskou hranici u Břeclavi by měla skončit do roku 2002. Délka tohoto koridoru na českém území je 454 kilometrů. V současné době je podle Rouskové na I. koridoru celkově dokončeno 212,5 kilometru trati, tedy 55 procent její celkové délky. Staví se na dalších 94,7 kilometrech trati.
reklama