MŽP: Dálnice D 3 mezi Prahou a Českými Budějovicemi je zatím zbytečná
Kužvartovo ministerstvo vypracovalo tuto studii pro Krajský úřad Středočeského kraje a prezentovalo ji u příležitosti návštěvy prezidenta Václava Havla v Posázaví, kde si prezident tento čtvrtek prohlédl místa, kudy by dálnice D 3 v budoucnu měla vést a seznámil se se všemi názory na tento kontroverzní projekt.
Jak ministr Kužvart během této návštěvy zdůraznil, jeho resort jednoznačně upřednostňuje rekonstrukci a modernizaci stávajících komunikací I/3 a I/4. Především by bylo nutné obě komunikace v mezích možností rozšířit a opatřit protihlukovými bariérami. "Rekonstrukce těchto komunikací by vyřešila i dlouholeté problémy s obchvaty některých měst a obcí, jako jsou například Olbramovice," upozornil Kužvart.
Teprve tehdy, pokud by se ukázalo, že dopravní zátěž překročí možnosti rekonstruovaných silnic první třídy, by se podle názoru ministerstva mohlo uvažovat o výstavbě dálnice D 3. Ta by však měla vést rozhodně jiným koridorem, než dnes plánovaným přes Posázaví a rekreační oblasti kolem Benešova. Studie počítá s jak ekonomicky, tak ekologicky výhodnějším koridorem jižně od Bystřice u Benešova, který by prakticky navazoval na dnešní dálniční přivaděč od Mirošovic.
Studie však stejně jako celá řada ekologů upozorňuje především na nutnost urychlit výstavbu silničního okruhu kolem Prahy, na který se pak může navazovat. "Cílem ministerstva životního prostředí není bránit kvalitnímu silničnímu spojení na evropsky významné trase E 55, ale skloubit optimálně dopravní zájmy se šetrným vynakládáním veřejných prostředků i s ohledem na ochranu životního prostředí, a to v zájmu obyvatel, přírody i krajiny," stojí dále ve studii.
reklama