https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/mzp-dalnice-d-3-mezi-prahou-a-ceskymi-budejovicemi-je-zatim-zbytecna
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MŽP: Dálnice D 3 mezi Prahou a Českými Budějovicemi je zatím zbytečná

26.8.2001 12:40 | PRAHA (ČIA)
Ministerstvo životního prostředí v čele s ministrem Milošem Kužvartem se domnívá, že plánovaná dálnice D 3 mezi Prahou a Českými Budějovicemi je zatím zbytečná a se zahájením její výstavby chce počkat. A to do okamžiku, kdy by se ukázalo, že rekonstruované a modernizované silnice první třídy z Mirošovic přes Benešov do Českých Budějovic, respektive z Prahy přes Písek a Strakonice do Českých Budějovic kapacitně nestačí. Vyplývá to z koncepční studie, kterou ČIA poskytla mluvčí uvedeného ministerstva Rita Gabrielová.
 

Kužvartovo ministerstvo vypracovalo tuto studii pro Krajský úřad Středočeského kraje a prezentovalo ji u příležitosti návštěvy prezidenta Václava Havla v Posázaví, kde si prezident tento čtvrtek prohlédl místa, kudy by dálnice D 3 v budoucnu měla vést a seznámil se se všemi názory na tento kontroverzní projekt.

Jak ministr Kužvart během této návštěvy zdůraznil, jeho resort jednoznačně upřednostňuje rekonstrukci a modernizaci stávajících komunikací I/3 a I/4. Především by bylo nutné obě komunikace v mezích možností rozšířit a opatřit protihlukovými bariérami. "Rekonstrukce těchto komunikací by vyřešila i dlouholeté problémy s obchvaty některých měst a obcí, jako jsou například Olbramovice," upozornil Kužvart.

Teprve tehdy, pokud by se ukázalo, že dopravní zátěž překročí možnosti rekonstruovaných silnic první třídy, by se podle názoru ministerstva mohlo uvažovat o výstavbě dálnice D 3. Ta by však měla vést rozhodně jiným koridorem, než dnes plánovaným přes Posázaví a rekreační oblasti kolem Benešova. Studie počítá s jak ekonomicky, tak ekologicky výhodnějším koridorem jižně od Bystřice u Benešova, který by prakticky navazoval na dnešní dálniční přivaděč od Mirošovic.

Studie však stejně jako celá řada ekologů upozorňuje především na nutnost urychlit výstavbu silničního okruhu kolem Prahy, na který se pak může navazovat. "Cílem ministerstva životního prostředí není bránit kvalitnímu silničnímu spojení na evropsky významné trase E 55, ale skloubit optimálně dopravní zájmy se šetrným vynakládáním veřejných prostředků i s ohledem na ochranu životního prostředí, a to v zájmu obyvatel, přírody i krajiny," stojí dále ve studii.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist