MŽP: Posudek EIA na rozšíření Vodochod je platný, ale bude ověřen
Ministerstvo životního prostředí minulý rok rozhodlo, že znovu projedná posudek vlivu na životní prostředí pro rozšíření letiště. Je hotový od roku 2013, ale v roce 2014 ho ministerstvo zrušilo pro údajné chyby.
Nejvyšší správní soud zamítl v březnu kasační stížnost resortu proti rozsudku, který rozšíření letiště umožňuje. Přípravy na jeho rozšíření tak pokračují, řekl tehdy Ivo Mravinac, mluvčí investiční skupiny Penta, která je investorem projektu. Podle mluvčí MŽP Petry Roubíčkové ale soud jenom vrátil rozhodnutí ministerstvu k přezkumu. "Nejvyšší správní soud potvrdil rozhodnutí Městského soudu v Praze a definitivně tak vrátil ministerstvu přezkum k dalšímu řízení. Ministerstvo tak nyní musí o přezkumu stanoviska EIA rozhodnout znovu," uvedla dříve Roubíčková.
Nyní stát rozhodl, že se přezkum zastavuje, soustředilo se hlavně na ochranu vod a ochranu obyvatel před hlukem. "Ministerstvo došlo k závěru, že v obou oblastech nebylo posouzení provedeno v souladu s právními předpisy s tím, že v případě oblasti ochrany vod tento nedostatek způsobil nezákonnost vydaného stanoviska EIA. Z informací vyžádaných od oznamovatele zároveň vyplynulo, že v rámci aktuální přípravy záměru byly zjištěné nedostatky již napraveny, například kapacitně posíleny retenční nádrže, proveden hydrogeologický průzkum, na základě kterého byla upřesněna lokalita vhodná pro zasakování. Respektováním právních soudních názorů tak ministerstvo dospělo k závěru, že jelikož již aktuálně nehrozí újma veřejnému zájmu na ochraně životního prostředí, bylo přezkumné řízení v souladu s požadavky správního řádu zastaveno," dodala dnes Pospíšilová.
Kladný posudek z roku 2013 obsahoval přes 120 podmínek, které investor musí splnit. Šlo například o dostavbu přivaděče na dálnici D8 nebo omezení pro noční lety. Kvůli stížnostem starostů okolních obcí, kteří podali 40 podnětů, ho ministerstvo v roce 2014 zrušilo. Obce se kromě nadměrného hluku obávaly například dopadu na podzemní vody.
Letiště, které patří pod skupinu Penta, má v budoucnu odbavovat ročně až 3,5 milionu cestujících hlavně nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a soukromých letů. Investice mají dosáhnout asi tří miliard korun, s jeho provozem může vzniknout až 3000 pracovních míst.
reklama