MŽP vydalo souhlas EIA ke stavbě úseku dálnice D49
Novostavba dálnice D49 je součástí hlavního silničního tahu ve směru Brno a Zlín až na hranice se Slovenskem. Měřit má přes 16 kilometrů.
Stanovisko vlivů na životní prostředí EIA k dalšímu záměru pro tuto stavbu vydá úřad podle ministra životního prostředí ve zrychleném režimu do konce listopadu, další dvě na začátku prosince.
Do konce roku ministerstvo plánuje odsouhlasit šest z devíti prioritních staveb, pro které nebude nutné opakovat celý proces EIA. Termín vydání ostatních stanovisek bude podle ministra záležet na datu předložení kompletních podkladů ze strany Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Mezi prioritními velkými dopravními stavbami jsou například dálniční obchvat Českých Budějovic nebo Frýdku - Místku, nový úsek dálnice D11 do Smiřic nebo poslední chybějící úsek D1 Říkovice - Přerov.
U těchto devíti staveb vyjednala česká vláda u Evropské komise výjimku. Stavby tak nemusí projít opakováním procesu EIA, přestože jejich stanovisko EIA bylo vydáno před mnoha lety, ještě podle zákona EIA z roku 1992, připomněla mluvčí MŽP Petra Roubíčková. Jde o stavby, které jsou součástí transevropské sítě. Podmínkou pro vydání aktualizovaného stanoviska podle dohody s EK bylo řádné zhodnocení vlivů stavby.
Problémy s posudky EIA má v Česku asi stovka dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun. Jde právě o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem ČR do EU, které unie neuznává.
Seznam prioritních dopravních staveb:
D3 Obchvat Českých Budějovic(D3 0310/I Úsilné - Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice - Třebonín) |
D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice(D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; D6 Nové Strašecí - Řevničov) |
D48 Frýdek Místek, obchvat |
D35 Opatovice - Ostrov (D35 Opatovice nad Labem - Časy a D35 Časy - Ostrov) |
D49 Hulín - Fryšták |
D55 Otrokovice, obchvat JV část |
D11 1106 Hradec Králové - Smiřice |
D1 0136 Říkovice - Přerov |
Modernizace trati Sudoměřice - Votice |
Zdroj: ministerstvo dopravy
reklama