Na dokončení dálniční sítě chybí 300 mld. Kč
Podle jeho slov bude nutné najít také nový zdroj finančních prostředků, který nahradí zanikající Fond národního majetku. "Budeme hledat nové cesty jako je spolupráce s evropskými fondy a Evropskou investiční bankou," dodal Kubínek. Jednou z malých náplastí bude i připravovaný systém výkonového financování dálnic a silnic I. třídy. "To ale nebude o 20 miliardách korun ročně," připouští.
Jak dále uvedl, zatím ne příliš vhodným způsobem financování výstavby dopravní infrastruktury v ČR se jeví možná spolupráce veřejné a soukromého sektoru v rámci modelu PPP (Private Public Partnership). "Žádný konkrétní projekt zatím připravený nemáme. Všechny nabídky, které v této oblasti eviduji, jsou vlastně jen kopií financování projektu D 47," řekl Kubínek. Dodal, že k možnému využití tohoto způsobu financování je ještě dlouhá cesta.
reklama