Na dřívějším spuštění elektrifikované tratě dráhy ušetří
Už v listopadu letošního roku chtějí České dráhy zahájit na této trati zkušební provoz, zatím na úseku z Budějovic do Velešína, a to přestože původní termín byl přitom stanoven až na červen příštího roku. U další části trati z Velešína do Dvořiště zůstává termín před grafikonem 2001/2002, tedy zhruba červen příštího roku.
Dřívější termín spuštění provozu na části elektrifikované trati může podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského železničářům ušetřit na naftě a údržbě motorových lokomotiv až 23 milionů korun ročně, ovšem v souvislosti se stále stoupající cenou nafty může být reálná úspora dokonce i vyšší. Elektrický provoz pozitivně ovlivní i životní prostředí, protože dojde ke snížení exhalací, hluku a vibrací.
Trať bude maximálně přizpůsobena požadavkům na IV. železniční koridor z Prahy na hranici s Rakouskem, nebude ovšem tyto podmínky splňovat zcela. Především spádové podmínky tratě totiž neumožní rychlosti kolem stovky, ale pouze kolem sedmdesáti kilometrů za hodinu.
Elektrifikace úseku čtvrtého železničního koridoru mezi Českými Budějovicemi a hranicí s Rakouskem v Horním Dvořišti si vyžádá celkové investice ve výši téměř tří miliard korun.
reklama