https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-lince-cislo-201-prazske-mhd-budou-jezdit-vozy-pohanene-elektrinou
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Na lince číslo 201 pražské MHD budou jezdit vozy poháněné elektřinou

12.7.2021 12:57 | PRAHA (ČTK)
Praha chystá elektrifikaci také dalších linek.
Praha chystá elektrifikaci také dalších linek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | DPP
Na autobusové lince číslo 201 pražské hromadné dopravy budou v budoucnu jezdit vozy poháněné elektřinou. Důvodem je zlepšení kvality ovzduší. Dopravní podnik (DPP) nyní zahájí práce na elektrifikaci linky z Nádraží Holešovice na Černý Most. Součástí bude také rozšíření nabíjení pro bateriové trolejbusy v garáži Klíčov, odkud je linka převážně vypravována. Náklady jsou odhadnuty na 750 milionů korun. Vybudování trolejbusové trati by se mohlo uskutečnit v letech 2024 až 2026. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Podnik připravuje elektrifikaci také na dalších linkách.
 

Podnik nechá vybudovat potřebné nabíjecí infrastruktury. Trolejové vedení, z kterého bude trolejbus za jízdy dobíjen, pokryje zhruba 58 procent z celkové délky trasy. "Z hlediska času jízdy pod trolejí vychází poměr na cca 60 procent z celkového času jízdy vjednom směru včetně odstavu na konečné," píše se v dokumentu.

Pro napájení budou využity měnírny Trojská a Letňany. Nové by pak mohly být na Střížkově, v Toužimské ulici a na Černém Mostě. Pro uchycení trolejí pak budou v co největší míře využívány stožáry veřejného osvětlení.

Součástí projektu je rovněž zmíněné rozšíření nabíjecích možností v garáži Klíčov, které zároveň vytvoří potřebnou rezervu pro možnost pořízení bateriových trolejbusů a elektrobusů pro linky v severovýchodní části Prahy.

Z předběžně odhadovaných nákladů je určeno na samotnou elektrifikaci linky 600 milionů korun. Zbylých 150 milionů bude stát nabíjení v garážích na Klíčově. Přesná cena ale bude známa mj. až po vypracování projektu nebo tendru na stavební firmu.

Praha chystá elektrifikaci také dalších linek. Již pracuje na nasazení trolejbusů na linku 134 z Dvorců k Podolské vodárně a linky číslo 140 z Palmovky do Čakovic a na linku 119 na letiště v Ruzyni. V těchto případech by však šlo o odlišný způsob dobíjení než u linky 134. Vozy by totiž byly nabíjeny nejen v konečných stanicích, ale rovněž při jízdě z trolejí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist