https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-namesti-miru-dnes-odstartovala-celostatni-hra-o-zemi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

fotogalerie uvnitřNa Náměstí Míru dnes odstartovala celostátní Hra o Zemi

15.4.2002 18:24 | PRAHA (EkoList)
Hlavním úkolem informační kampaně Hra o Zemi má být zvýšení povědomí o trvale udržitelném rozvoji a zájmu o ekologickou problematiku. Kampaň dnes zahájili ekologičtí aktivisté ze sdružení Zelený kruh, které celou kampaň koordinuje, ve vestibulu metra na pražském Náměstí Míru. Kampaň předchází Summitu OSN o udržitelném rozvoji, který se bude konat na přelomu srpna a září v jihoafrickém Johannesburgu. Důležitou součástí kampaně je také dnes zveřejněná internetová stránka na adrese www.hraozemi.cz.
 

Logo kampaně Hra o ZemiSlavnostním startem kampaně Hra o Zemi bylo pantomimické představení na téma zachování života na planetě Zemi, které sehráli aktivisté ze Zeleného kruhu spolu s dalšími lidmi, kteří se na přípravě kampaně podíleli. Dnešního happeningu v pražském metru se krátce zúčastnil i ministr životního prostředí Miloš Kužvart (ČSSD), jehož úřad kampaň podpořil. "Jsem rád, že se taková spousta ekologických organizací dohodla na něčem konkrétním," pochválil nevládní sdružení ministr. Neopomněl přitom ovšem ani skutečnost blížících se voleb a "šťouchl" si do hlavního protivníka své strany: "Vidím, že Zeměkoule, kterou tu máte, je taková šedá. Tak by ovšem vypadala až po osmi letech vlády ODS," využil Kužvart situace.

Kampaň je členěna do pěti částí, které jsou pojmenovány symbolicky podle známých filmů: Mlčení jehňátek, Vetřelec, Vřískot, Volání divočiny a Bezstarostná jízda. Každá součást, tedy každý "film", se věnuje určitému výseku ekologické problematiky. Mlčení jehňátek například zacházení se zvířaty, zemědělství, ale také účasti veřejnosti na rozhodování (podtitulem tohoto "filmu" je slogan "Chcete mlčet?"). Podobně "film" Vetřelec je o problematice odpadů a toxických látek, Bezstarostná jízda o dopravě a konzumerizmu, Volání divočiny o ochraně přírody a Vřískot o hluku a zdraví.

Celá kampaň má pak za cíl zpopularizovat téma udržitelného rozvoje. "Je potřeba rozvíjet nadále hospodářství jednotlivých států tak, aby se dostatečně zohledňovaly sociální potřeby lidí a také omezené možnosti dané životním prostředím," shrnula jeho hlavní principy Zuzana Drhová ze Zeleného kruhu.

Na území celého státu budou během kampaně výstavy, besedy, happeningy a cyklistické jízdy. Pro lidi, kteří nemají přístup k internetu, zřídily neziskové organizace informační telefonní "Ekolinku" 02/22518320. Internetové stránky kampaně připravilo sdružení Econnect.

Aktivisté představili pantomimou logo Hry o Zemi
Pantomima skončila živým zobrazením loga Hry o Zemi Miloš Kužvart pochválil neziskové organizace... ...a kritizoval ODS

Foto: Jakub Kašpar/EkoList


reklama

 
Jakub Kašpar

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist