Na prioritní dopravní stavby půjde z EU zhruba 13,5 miliard Kč
Pokud jde o silniční stavby, poputují dotace z Evropské unie zejména na dokončení dálnic D 1 a D 8, dále na moravské rychlostní komunikace R 48 a R 52, na pražský silniční okruh či v budoucnu na zkapacitnění dálnice D 1 v okolí Brna. S pomocí evropských fondů se počítá i při modernizaci koridorových železničních tratí mezi Prahou, Plzní a Chebem, respektive mezi Prahou a Českými Budějovicemi. "Část prostředků by měla jít i na chystanou rekonstrukci železničního uzlu Brno," zdůraznil ministr.
V oblasti vodní dopravy by se evropské peníze měly podílet na výstavbě jezů na dolním toku Labe. "Některé projekty jsme začali realizovat ještě před vstupem republiky do Evropské unie a vztahuje se tedy na ně finanční pomoc z fondů ISPA, některé by naopak měly přesáhnout rok 2006, kdy končí současné rozpočtové období EU," upozornil ministr.
Jak dále uvedl, ČR může do roku 2006 čerpat přibližně tři miliardy eur (97 miliard korun) v rámci evropského Operačního programu Infrastruktura. "Tento program je určený pro projekty modernizací tratí celostátního významu, důležitých železničních uzlů, výstavbu a modernizaci silnic I. třídy či modernizace vodních cest a civilních letišť," dodal Šimonovský.
reklama