https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-stavbe-dalnice-d8-vzniknou-stovky-pracovnich-mist
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Na stavbě dálnice D8 vzniknou stovky pracovních míst

21.1.2003 14:50 | ÚSTÍ NAD LABEM (ČIA)
Až 800 nových pracovních míst vytvoří společnost Stavby silnic a železnic (SSŽ) a další dodavatelé na dvanáctikilometrovém úseku dálnice D8 mezi Trmicemi a státní hranicí s Německem na Ústecku. Na příchod nových pracovníků by měli být připraveni zdejší podnikatelé. Na dnešní pracovní poradě k výstavbě dálnice D8 na Úřadu Ústeckého kraje v Ústí nad Labem to uvedl generální ředitel SSŽ Bořivoj Kačena.
 

SSŽ jsou generálním dodavatelem stavby úseku. Náklady na její zhotovení mají činit necelých pět miliard korun. Stanovený termín výstavby do konce roku 2005 by měl být dodržen. Ředitel závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Praha Alois Lichnovský dnes v Ústí nad Labem uvedl, že plynulost a dodržení harmonogramu prací na závěrečném českém úseku D8 brzdí odvolání Dětí země a dalších sdružení proti územním rozhodnutím. Výstavbu také zdržuje nedořešený výkup některých pozemků od soukromníků. Poslední dokončený úsek D8 byl zprovozněn v květnu 2001 mezi Novou Vsí a Doksany. D8 je dokončena na více než 50 kilometrech mezi Prahou a Lovosicemi.

Jak Lichnovský uvedl, příslušná rozhodnutí krajského a příslušných městských úřadů by měla být vydána do poloviny letošního roku. Podstatně horší je situace na předposledním úseku dálnice D8 Lovosice - Řehlovice, kde navržená trasa vede přes CHKO České Středohoří. Proti již vydaným územním rozhodnutím se zde odvolalo celkem pět občanských sdružení včetně Dětí země a Českého svazu ochránců přírody. Podle Lichnovského se na tomto úseku nepodaří termín dostavby do konce roku 2005 dodržet.

ŘSD jedná úspěšně s Evropskou investiční bankou (EIB) a Evropskou komisí o získání peněz na dostavbu dálnice D8. Podle Lichnovského má být z EIB má být poskytnuto 12 miliard korun a z evropského fondu ISPA je příslib na 1,2 miliardy korun.

Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc dnes uvedl, že včasná dostavba dálnice D8 je klíčová pro další ekonomický a sociální rozvoj severočeského regionu. Připomněl zároveň nedávnou zkušenost, kdy kvůli nedořešené dopravní infrastruktuře v žatecké průmyslové zóně Triangle se francouzské konsorcium PSA Peugeot Citroën rozhodlo postavit nový závod na výrobu automobilů ve slovenské Trnavě.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist