Na stavbě dálnice D8 vzniknou stovky pracovních míst
SSŽ jsou generálním dodavatelem stavby úseku. Náklady na její zhotovení mají činit necelých pět miliard korun. Stanovený termín výstavby do konce roku 2005 by měl být dodržen. Ředitel závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Praha Alois Lichnovský dnes v Ústí nad Labem uvedl, že plynulost a dodržení harmonogramu prací na závěrečném českém úseku D8 brzdí odvolání Dětí země a dalších sdružení proti územním rozhodnutím. Výstavbu také zdržuje nedořešený výkup některých pozemků od soukromníků. Poslední dokončený úsek D8 byl zprovozněn v květnu 2001 mezi Novou Vsí a Doksany. D8 je dokončena na více než 50 kilometrech mezi Prahou a Lovosicemi.
Jak Lichnovský uvedl, příslušná rozhodnutí krajského a příslušných městských úřadů by měla být vydána do poloviny letošního roku. Podstatně horší je situace na předposledním úseku dálnice D8 Lovosice - Řehlovice, kde navržená trasa vede přes CHKO České Středohoří. Proti již vydaným územním rozhodnutím se zde odvolalo celkem pět občanských sdružení včetně Dětí země a Českého svazu ochránců přírody. Podle Lichnovského se na tomto úseku nepodaří termín dostavby do konce roku 2005 dodržet.
ŘSD jedná úspěšně s Evropskou investiční bankou (EIB) a Evropskou komisí o získání peněz na dostavbu dálnice D8. Podle Lichnovského má být z EIB má být poskytnuto 12 miliard korun a z evropského fondu ISPA je příslib na 1,2 miliardy korun.
Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc dnes uvedl, že včasná dostavba dálnice D8 je klíčová pro další ekonomický a sociální rozvoj severočeského regionu. Připomněl zároveň nedávnou zkušenost, kdy kvůli nedořešené dopravní infrastruktuře v žatecké průmyslové zóně Triangle se francouzské konsorcium PSA Peugeot Citroën rozhodlo postavit nový závod na výrobu automobilů ve slovenské Trnavě.
reklama