Na studii projektu Regiotram Nisa přispěla EU 375 tisíci korun
Podle Karla Kouta z odboru rozvoje a územního plánu je cílem studie zjistit efektivnost a únosnost výměny stávajících železničních vagónů za lehká kolejová vozidla poháněná podle charakteru jednotlivých úseků elektřinou nebo elektrodieselovým motorem. Tratě by byly propojené i se sousedním Německem a Polskem. Stávající koleje by byly vzhledem k dobrému technickému stavu zachovány.
"Projektové konsorcium nyní dokončuje první část studie týkající se tratě z německé Žitavy do Hrádku nad Nisou, Liberce, Jablonce nad Nisou a Tanvaldu. Patří do ní i úseky do Chrastavy a Železného Brodu. Ve druhé fázi se bude zpracovávat možnost protažení tratě z Tanvaldu do polské Jeleni Gory," řekl Kout.
Lehká kolejová vozidla by podle Tomáše Šámala umožnila větší využití železnice pro turistický ruch. "Počítá se s tím, že by zajížděla až do centra Liberce a Jablonce. Všechno záleží na tom, jak studie dopadne. Ekologické výhody jsou nesporné. Musí se ale zvážit také ekonomické parametry. Náklady na realizaci projektu si zatím netroufne nikdo odhadnout," řekl Šámal
reklama