https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/narodni-park-sumava-resi-vic-vjezdu-aut-a-motorek-na-mista-kde-je-zakaz
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Národní park Šumava řeší víc vjezdů aut a motorek na místa, kde je zákaz

30.8.2018 00:40 | STOŽEC (ČTK)
Správa Národního parku Šumava musí letos řešit výrazně víc problémů kvůli nepovoleným vjezdům aut a motorek na místa, kam je vjezd zakázán. / Ilustrační foto
Správa Národního parku Šumava musí letos řešit výrazně víc problémů kvůli nepovoleným vjezdům aut a motorek na místa, kam je vjezd zakázán. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | NP Šumava
Správa Národního parku Šumava musí letos řešit výrazně víc problémů kvůli nepovoleným vjezdům aut a motorek na místa, kam je vjezd zakázán. Týká se to hlavně Vltavské cesty mezi Stožcem a Novou Pecí, kde strážci uložili již skoro 100 pokut, meziročně dvojnásobek. Řekli to mluvčí Národního parku Šumava Jan Dvořák a vedoucí strážní služby v oblasti Stožce Luděk Švejda.
 

"Letos strážci rozdali rekordně pokut. Je to tam extrémní, lidé nedbají dopravního značení, zákazu vjezdu a prostě tam vjedou bez povolení. Většina lidí se vymlouvá: 'Nás tam dovedla navigace'. Za nepovolené vjezdy hrozí pokuta na místě až 10.000 korun," řekl Dvořák.

Počet pokut se letos blíží stovce, loni jich bylo kolem padesáti. Na pokutách vybrali letos strážci zatím asi 30.000 Kč. Většinou ukládají preventivní pokuty řádově ve stovkách, maximálně v tisících korun.

Vltavská cesta mezi Stožcem a Novou Pecí je podle Švejdy vyhlášená jako jedna z hlavních cyklotras podél Vltavy. "Má ideální výškový profil, na 16 kilometrech 20 metrů převýšení, hodně navštěvovaná trasa. Automobilisty tam navádí GPS navigace, většinou jsou to lidé, kteří směřují z hraničního přechodu Strážný na Lipno. Dnešní automobilisté koukají vytřeštěně jenom na navigaci a nevšímají si dopravních značek," řekl Švejda.

Stává se, že když řidiči zabloudí, dostanou se až na Schwarzenberský kanál. Letos přijeli motorkáři až k Plešnému jezeru, i přesto, že je tam závora. "Dojedou tam a odvolávají se na GPS. Letos jsme dokonce našli obytný přívěs zajetý až pod Trojmezím, na poslední cestě zapadlý v mlází, protože dál nemohl dojet. Nocoval tam a nevěděl, kde je," řekl Švejda.

Mluvčí Národního parku Šumava označil za problém letošního roku úrazy cyklistů, kteří přecení své síly nebo neodhadnou, jakou rychlost si mohou na cestách dovolit. Na začátku prázdnin přišlo několik bouřek a přívalové deště, které někde poškodily povrch cest natolik, že byly nebezpečné.

"I přesto, že jsme na tato místa upozorňovali jak na našem webu, tak přímo v terénu, tak bohužel byly i fatální nehody, smrt cyklisty. Lidé nedbali upozornění, a to nás velice mrzí. Když podemele voda cestu, nemůžeme to opravit hned druhý den," řekl Dvořák. Příkladem je místo mezi Bučinou a Knížecími pláněmi, nyní zavřená, protože se opravuje. "Cyklisté se tam letos vážně zranili, jeden bohužel i zemřel," řekl mluvčí.



reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Václav Koblenc
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist