https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nejrychlejsi-cesta-z-pardubic-do-prahy-je-vlakem-autem-trva-i-dvakrat-dele?ids%5Bx26f9541a3228f95f4b198ebb77a745cd%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nejrychlejší cesta z Pardubic do Prahy je vlakem, autem trvá i dvakrát déle

15.1.2011 22:40 | PRAHA (Ecomonitor)
Pendolino je nejrychlejší, ale cestující si k jízdnému musí připlatit ještě dvě stě korun za místenku.
Pendolino je nejrychlejší, ale cestující si k jízdnému musí připlatit ještě dvě stě korun za místenku.
Foto | Victor Ranedo / Ekolist.cz
Spoje českých drah InterCity (IC) a EuroCity (EC) během loňského roku zrychlily a z centra Pardubic nyní dojedou do centra Prahy za 58 minut čistého času jízdy, píše iDnes. Pendolino je ještě o minutu rychlejší, ale podstatně dražší, cestující si k jízdnému připlatí dvě stě korun za místenku.
 

Cesta vlakem IC a EC, pokud nejsou komplikace na trati, je rychlá a jízdenka stojí 135 Kč, pokud nemá cestující nárok na žádnou slevu. Ještě před dvěma lety byla prý tato cesta minimálně o deset minut delší. Také cestující, které server iDnes oslovil, potvrdili, že se spojení zlepšuje.

Cesta vlakem je nyní rychlejší než automobilem. Řidiči mohou podle iDnes jet z Pardubic do Prahy dvěma cestami: přes Lázně Bohdaneč, Bukovku a Rohovládovu Bělou, nebo přes novou křižovatku v Opatovicích nad Labem. Obě cesty mají ale nedostatky, jednu často blokují kamiony, druhá je zbytečně dlouhá, řekl pro iDnes profesionální řidič Kamil Žižka. Navíc je dálnice mezi Prahou a Hradcem Králové, na kterou se obě cesty napojují, ve všední dny velmi vytížená. Dodržují-li řidiči předpisy, dostanou se z Pardubic na Černý Most zhruba za hodinu a deset minut. Cesta do centra města pak může podle hustoty provozu trvat i hodinu. Cestující využívající vlak si tak zkrátí cestu minimálně o půl hodiny, odhaduje iDnes.

Podle článku „Vlaky zkrátily cestu Pardubice – Praha na 58 minut, autu trvá i dvakrát déle“ zveřejneném na serveru iDnes.cz dne 1. ledna 2011.


reklama

 
Martin Singr
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

75 minut? - 15. 1. 2011 - Taťána

Podle jízdního řádu na IDOSu bych se vůbec neřídila. Celý rok jsem dojížděla do Opavy na VŠ, ale podařilo se mi pouze 2krát dojet domů včas. Místo 3,5 hodin jsem domů jela 10 hodin. A pokud máte kombinaci bus a vlak, tak to nemáte šanci dojet. Pokaždé mě doprovázela "dobrá" nálada na cestě, vybitý mp3 přehrávač, notebook a už dokonce ani učení mě nebavilo. Nejlepší bylo, když jsem jela na zkoušku, a místo toho abych byla na koleji v osm hodin večer, dojela jsem asi ve dvě ráno, a pak ospalá jsem vstávala na zkoušky. Od té doby mám plné zuby vlaků a pokud je to možné, tak se jim vyhýbám velkým obloukem. Jsem na ně strašně naštvaná, když si uvědomím kolik hodin svého života, jsem musela obětovat cestám vlakem kvůli neschopné dopravě.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist