https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecko-chce-kvuli-klimatickym-cilum-podporovat-elektromobily
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Německo chce kvůli klimatickým cílům podporovat elektromobily

21.12.2015 12:03 | BERLÍN (ČTK)
Od nákupu elektrických vozidel Němce odrazuje především vysoká pořizovací cena aut. Například model Volkswagen Up! s čistě elektrickým motorem stojí 27 000 eur (730 000 Kč), zatímco v benzinové verzi je jeho cena třetinová
Od nákupu elektrických vozidel Němce odrazuje především vysoká pořizovací cena aut. Například model Volkswagen Up! s čistě elektrickým motorem stojí 27 000 eur (730 000 Kč), zatímco v benzinové verzi je jeho cena třetinová
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německo musí více podporovat rozvoj elektromobilů, pokud chce splnit cíle pro omezení emisí oxidu uhličitého (CO2), k nimž se zavázalo tento měsíc na konferenci v Paříži. V rozhovoru pro nejnovější vydání týdeníku Der Spiegel to řekla ministryně životního prostředí Barbara Hendricksová. Vyzvala také ke zpřísnění emisních norem pro spalovací motory.
 

Podle Hendricksové by Německo mělo do roku 2050 snížit své emise CO2 o 95 procent proti úrovni roku 1990. "Elektřina z obnovitelných zdrojů brzy bude tvořit páteř naší energetiky. Budeme se ale muset zasadit i o větší nasazení elektřiny v oblastech, kde se dosud využívají hlavně ropa a plyn, například v dopravě," uvedla ministryně.

Vyzvala ke stanovení přísnějších emisních limitů pro spalovací motory. "Současné hodnoty platí do roku 2020. A v dalším desetiletí bude samozřejmě horní hranice pro emise CO2 nižší," řekla.

Podle Hendricksové však stát musí usilovat o postupný odklon řidičů od klasických motorů a o větší rozšíření vozů s elektrickým pohonem. "Musíme elektromobilitu více podporovat, zavést nákupní pobídky pro tato auta," řekla. "Na jedné straně potřebujeme daňové zvýhodnění pro auta používaná ve firmách. A potřebujeme i nákupní prémie pro fyzické osoby," doplnila.

Na stanovení přesné výše nákupní prémie nebo daňového zvýhodnění se podle Hendricksové musí dohodnout ministerstva financí a dopravy. Sama navrhuje, aby lidé, kteří si elektromobil koupí, dostali od státu zpět zhruba 5000 eur (135 000 Kč).

Po německých silnicích v současnosti jezdí desítky tisíc aut s čistě elektrickým a kolem 100.000 vozů s hybridním pohonem. Podle odborníků už je prakticky vyloučeno, aby se podařilo naplnit vládní plán, podle něhož má být do roku 2020 v zemi provozováno milion elektromobilů.

Od nákupu elektrických vozidel Němce odrazuje především vysoká pořizovací cena aut. Například model Volkswagen Up! s čistě elektrickým motorem stojí 27 000 eur (730 000 Kč), zatímco v benzinové verzi je jeho cena třetinová.

Řidičům vadí i malá dojezdová vzdálenost elektrických aut, baterie vydrží v průměru na 150 kilometrů jízdy. V zemi navíc není dostatečně hustá síť dobíjecích stanic, problematická je situace zejména mimo velká města. V Německu se v současnosti nachází jenom stovka rychlonabíjecích míst pro elektrické vozy, kde je možné nabít baterie do jedné hodiny. Dalších zhruba 4800 nabíjecích stanic v zemi umožňuje výrazně pomalejší nabití baterií.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist