https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nissan-zahajil-vyrobu-sveho-prvniho-elektromobilu-v-cine
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nissan zahájil výrobu svého prvního elektromobilu v Číně

3.9.2018 00:10 (ČTK)
Japonská automobilka Nissan Motor minulý týden v Číně zahájila výrobu svého prvního vozu na elektrický pohon, který byl navržen pro čínský trh.  / Ilustrační foto
Japonská automobilka Nissan Motor minulý týden v Číně zahájila výrobu svého prvního vozu na elektrický pohon, který byl navržen pro čínský trh. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Japonská automobilka Nissan Motor minulý týden v Číně zahájila výrobu svého prvního vozu na elektrický pohon, který byl navržen pro čínský trh. Sedan Sylphy Zero Emission vyrábí Nissan spolu s čínským partnerem Dongfeng Motor. Je první z řady levných elektromobilů, které chystají světové automobilky pro zemi, která je jejich největším trhem, uvedla agentura AP.
 

Nízkonákladový model je kombinací nejprodávanějšího elektrického vozu na světě Nissan Leaf a nejprodávanějšího sedanu Nissan v Číně nazvaného Sylphy. Automobil dotovaný vládou stojí 166.000 jüanů (téměř 539.000 Kč), což je polovina ceny čínské verze vozu Leaf, který společný podnik obou firem prodává.

Čína se loni na celosvětovém prodeji elektromobilů podílela asi polovinou, prakticky veškerý odbyt však připadá na čínské značky jako BYD Auto a BAIC Group. Jejich ceny začínají na 140.000 jüanů.

Nissan a další automobilky jako Tesla, General Motors nebo Audi prodávají v Číně importované automobily na elektrický pohon, zájem o ně však omezuje jejich vysoká cena. Výrobci včetně General Motors a Volkswagenu hodlají letos v Číně zahájit prodej elektrických sedanů, minivanů a SUV, které vyhovují místním požadavkům i nižším rodinným rozpočtům.

Čína, která je největším automobilovým trhem na světě, chce výhledově zcela zakázat prodej aut se spalovacím motorem, aby zlepšila kvalitu ovzduší. Od příštího roku by se měly na prodeji jednotlivých automobilových značek v Číně minimálně deseti procenty podílet právě elektromobily.



reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist