Nová kampaň MŽP se zaměřuje na dopady klimatické změny
"Česká zelená modernizace otevírá příležitosti každému a je důležité, abychom ji efektivně využili. I pro firmy a český průmysl bude v mnoha směrech novou a potřebnou příležitostí. České firmy přirozeně potřebují zelenou energii z obnovitelných zdrojů - a pokud ji nebudeme mít dostatek, budou ji raději nakupovat v zahraničí," uvedl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL). Dodal, že je třeba pragmaticky modernizovat český průmysl, energetiku a teplárenství, aby se Česká republika nestala nekonkurenceschopnou. "Byl bych nerad, aby tu byla za 15 let velká nezaměstnanost, velmi nízká přidaná hodnota a nekonkurenceschopná výroba," řekl.
Pod zelenou modernizaci spadá většina programů, ze kterých Česko už čerpá peníze. Například Operační program Životní prostředí, Národní plán obnovy i program Nová zelená úsporám.
Kampaň vychází z dat z výzkumů veřejného mínění STEM a Institutu 2050. Data ukazují, že Češi si sice dokážou spojit pojem zelené modernizace se zlepšením kvality ovzduší, 56 procent dotazovaných, a stavem krajiny, 55 procent dotázaných. Nicméně si pojem nespojují se zlepšením jejich ekonomické situace.
Kampaň bude možné zhlédnout zejména v on-line prostoru v médiích a na sociálních sítích. Začala na konci února a potrvá do začátku dubna tohoto roku. Pro ministerstvo kampaň realizuje mediální agentura Media Age, která zvítězila v soutěži na veřejnou zakázku s nabídkou 2 515 000 korun bez DPH.
Díky podporám mohou firmy inovovat a modernizovat své provozy a využívat nové technologie. Další možností je také efektivnější využívání odpadů. "A stejně jako domácnosti i firmy mohou začít šetřit na energiích a čerpat je efektivně z lokálních zdrojů, a tím podpořit svou soběstačnost," uvedl Hladík.
reklama