https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nova-kampan-mzp-se-zameruje-na-dopady-klimaticke-zmeny
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nová kampaň MŽP se zaměřuje na dopady klimatické změny

13.3.2024 10:33 (ČTK)
Budova ministerstva životního prostředí v Praze.
Budova ministerstva životního prostředí v Praze.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | MŽP
Ministerstvo životního prostředí spouští komunikační kampaň zaměřenou na zmírnění dopadů změny klimatu. Cílem je ukázat veřejnosti příležitosti spojené s takzvanou zelenou modernizací, která zahrnuje investice do čisté energie, její dostupnosti nebo do úsporných opatření.

 

"Česká zelená modernizace otevírá příležitosti každému a je důležité, abychom ji efektivně využili. I pro firmy a český průmysl bude v mnoha směrech novou a potřebnou příležitostí. České firmy přirozeně potřebují zelenou energii z obnovitelných zdrojů - a pokud ji nebudeme mít dostatek, budou ji raději nakupovat v zahraničí," uvedl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL). Dodal, že je třeba pragmaticky modernizovat český průmysl, energetiku a teplárenství, aby se Česká republika nestala nekonkurenceschopnou. "Byl bych nerad, aby tu byla za 15 let velká nezaměstnanost, velmi nízká přidaná hodnota a nekonkurenceschopná výroba," řekl.

Pod zelenou modernizaci spadá většina programů, ze kterých Česko už čerpá peníze. Například Operační program Životní prostředí, Národní plán obnovy i program Nová zelená úsporám.

Kampaň vychází z dat z výzkumů veřejného mínění STEM a Institutu 2050. Data ukazují, že Češi si sice dokážou spojit pojem zelené modernizace se zlepšením kvality ovzduší, 56 procent dotazovaných, a stavem krajiny, 55 procent dotázaných. Nicméně si pojem nespojují se zlepšením jejich ekonomické situace.

Kampaň bude možné zhlédnout zejména v on-line prostoru v médiích a na sociálních sítích. Začala na konci února a potrvá do začátku dubna tohoto roku. Pro ministerstvo kampaň realizuje mediální agentura Media Age, která zvítězila v soutěži na veřejnou zakázku s nabídkou 2 515 000 korun bez DPH.

Díky podporám mohou firmy inovovat a modernizovat své provozy a využívat nové technologie. Další možností je také efektivnější využívání odpadů. "A stejně jako domácnosti i firmy mohou začít šetřit na energiích a čerpat je efektivně z lokálních zdrojů, a tím podpořit svou soběstačnost," uvedl Hladík.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist