https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nove-emisni-normy-prodlouzi-dodaci-lhuty-nekterych-aut
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nové emisní normy prodlouží dodací lhůty některých aut

21.6.2018 00:22 (ČTK)
Zavedení nové emisní normy Euro 6c spolu s novou metodou testování WLTP, která se již více podobá reálnému provozu, způsobuje prodloužení dodacích lhůt některých modelů aut až o několik týdnů. / ilustrační foto
Zavedení nové emisní normy Euro 6c spolu s novou metodou testování WLTP, která se již více podobá reálnému provozu, způsobuje prodloužení dodacích lhůt některých modelů aut až o několik týdnů. / ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zavedení nové emisní normy Euro 6c spolu s novou metodou testování WLTP, která se již více podobá reálnému provozu, způsobuje prodloužení dodacích lhůt některých modelů aut až o několik týdnů. Některé vozy pak z nabídky zcela vypadly. Důvodem je krátká doba, kterou výrobci na testy mají, i časová náročnost testů.
 

Nový způsob testování aut byl schválený loni v červenci a všechny vozy na trhu jím musí projít do letošního 1. září. Testy aut jsou přitom až dvojnásobně dlouhé, je jich více, protože se zvlášť posuzují různé kombinace výbav, motorů a převodovek. Navíc doba zpracování na úřadech se rovněž protáhla, a to až o dva týdny.

"V tuto chvíli vynakládáme velké úsilí, aby všechny modely a jejich karosářské verze byly včas otestovány a řádně homologovány, aniž bychom ohrozili dodací lhůty a důvěru našich zákazníků. S ohledem na šíři modelového portfolia značky, nutnost testovat a měřit celou modelovou paletu vozů včetně jednotlivých karosářských variant, kombinací motorů a převodovek, však může dojít k dočasným krátkodobým výkyvům v nabídce i v on-line konfigurátoru vybraných modelů," uvedla Kamila Biddle ze Škody Auto.

Některé automobilky naopak hlásí, že jsou na přechod úplně připravené. Například Toyota plynule ve výrobě přešla na nově homologované modely v první polovině letošního roku bez jakýchkoliv výpadků. Její výhodou je, že nemusela řešit poměrně náročné úpravy dieselových motorů, ale soustředila se na benzinové a hybridní agregáty, které si vyžádaly jen drobnou změnu. Benzínové motory Toyoty navíc splňují novou normu i bez filtru pevných částic. "Žádný výpadek výroby neočekáváme. Vozy podle nové normy vyrábíme postupně již od listopadu minulého roku, poslední modely na novou normu přešly letos v červnu," dodal ředitel českého zastoupení automobilky Toyota a Lexus Martin Peleška.

Prémiová značka BMW kvůli testování urychlila vyřazování některých modelů z nabídky, například sportovní M3. "Takové modely budou pak vybaveny aktualizovanou technologií při příchodu nové generace modelu. Jednoduchá instalace filtru částic nestačí. Takové opatření vyžaduje mnoho změn. V případě nového BMW M550i xDrive dojde k dočasnému přerušení výroby, aby mohlo být vybaveno novou technologií," řekl mluvčí BMW ČR David Haidinger.

Volkswagen oznámil, že i u něj budou v následujících týdnech dočasně nedostupné některé verze modelů a na nějakou dobu budou odstraněny z nabídky na stránkách volkswagen.czo. Nabídka většiny z nich bude obnovena v řádech několika týdnů. Některé motorizace pak budou ukončeny. Například motor 1.4 TSI bude napříč modelovou paletou nahrazen novým motorem 1.5 TSI evo.

"Vzhledem k šíři modelové nabídky značky Volkswagen jde o relativně náročný proces, který zkrátka několik týdnů potrvá, přestože byl pečlivě plánován. Prioritu samozřejmě také mají nejžádanější verze modelů Volkswagen, u nichž prodleva při objednávce bude znamenat zpoždění maximálně jeden až dva týdny," doplnil mluvčí Volkswagenu David Valenta. Lze podle něj také vybírat z nabídky skladových vozů.

Nutnost homologace podle nového emisního měření bude platit od září letošního roku. Vedle přísnějších emisních limitů změna spočívá především v tom, že vozy musí emise i spotřebu splňovat nejen v laboratorních podmínkách, ale i důkladněji v běžném provozu. Měřením navíc musí projít všechny varianty vozu, tedy i auta lišící se rozdílnými pneumatikami. Původně bylo třeba u každého modelu měřit emise a spotřebu pouze u těch variant, které měly jiný motor nebo typ převodovky.



reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
 twitter
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama




Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist