Nové spojení by se mělo začít stavět ještě letos
Podle jeho slov se zatím podařilo zajistit financování stavby do roku 2006, kdy končí rozpočtové období Evropské unie. Právě s pomocí z evropských fondů investor akce rovněž počítá. Celý projekt by pak měl být hotov v roce 2011. "Musíme především zajistit dostatek financí. Když se to začne stavět, musí se to dokončit," zdůraznil Konečný.
Nové spojení naváže na modernizaci prvního železničního koridoru mezi Děčínem, Prahou, Českou Třebovou, Brnem a Břeclaví, která by měla skončit v letošním roce. Nové spojení chtěly České dráhy a následně SŽDC začít budovat již v minulém roce, odklad výstavby si však vyžádala opakovaná odvolání ekologických sdružení.
Jak dále Konečný uvedl, v budoucnu se na území hlavního města Prahy počítá i s rozsáhlou rekonstrukcí stávajícího železničního mostu na Smíchově či dokonce s jeho nahrazením novým mostem. Současný most je však podle památkářů technickou památkou, a tak je docela možné, že by zůstal zachován v původním stavu a nový most by stál v jeho blízkosti.
reklama