Novelu zákona o SFDI vláda nepodpořila
Navrhovatelem legislativní úpravy je Magistrát hlavního města Praha, protože právě mezi jeho priority patří dobudování městského okruhu, který je tvořen místními komunikacemi. Jen severozápadní úsek městského okruhu totiž přijde zhruba na 20 miliard a Praha na takovou stavbu prostředky nemá. Podle stávající legislativní úpravy je možné z prostředků SFDI financovat výstavbu, modernizaci, opravy a údržbu silnic a dálnic, poskytovat příspěvky na výstavbu a modernizaci průjezdních úseků silnic a dálnic a poskytovat příspěvky na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti zaměřené na výstavbu, modernizaci a opravy silnic a dálnic. Zákon ale neumožňoval modernizaci opravu a údržbu místních komunikací.
"Praha patří k bohatším městům, je ale zřejmé, že na všechny plánované ambiciózní projekty prostě peníze v rozpočtu města nenajde. Budeme tlačit na stát a hledat privátní zdroje," řekl ČIA budoucí primátor Prahy Pavel Bém (ODS). O zapojení soukromého investora především do výstavby severozápadní části městského okruhu uvažovali představitelé města už v minulém volebním období. "Je to jedna z variant, o které vážně diskutujeme," dodal.
reklama