Nový most přes Nisu možná zkrátí spojení mezi Prahou a Drážďany
"Obce na české i německé straně hranic tuto novou variantu podporují, protože Polsko výstavbu rychlostní komunikace už deset let brzdí," řekl Faltus. Dodal, že pokud bude stavba mostu schválena, bude ji financovat Německo.
Česko-německo-polské sdružení příhraničních měst Malé Trojzemí považuje stále za výhodnější propojení všech tří zemí, které by umožnilo třístranné spojení průmyslových zón v pohraničí. Obce ale již nechtějí déle čekat. Rychlostní silnice mezi Drážďany a Prahou má totiž podle Faltuse zásadní význam pro rozvoj Libereckého kraje. Bude sloužit i nákladní přepravě a tím ulehčí provoz na přechodech Rumburk a Varnsdorfu. "Jde o významný dopravní uzel mezi východem a západem. Přinese i synergické efekty v hospodářství," uvedl Faltus.
Spojení Prahy a Drážďan je podle Faltuse prioritou mezi všemi česko-polsko-německými projekty. Celkové náklady se odhadují na 550 milionů marek. Českou stranu čeká ještě investice ve výši 170 milionů korun. Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje rozšíření silnice R35 z Bílého Kostela na Liberecku do Hrádku nad Nisou za 140 milionů korun. Dovedení silnice z Hrádku nad Nisou na hranice a napojení na německou rychlostní komunikaci B178 pak bude stát asi 30 milionů korun.
reklama