Obce nechtějí dotěžení kamene v lomu Zárubka
"Nesouhlasíme hlavně s tou dopravou, 100 aut tam a zpátky, to je moc. K tomu obec nemůže být netečná. Silnice byly na kravské nebo koňské povozy, pustit tam třiceti- nebo padesátitunová auta je prostě nesmysl," řekl Raba.
Hejtmanství připomínky obcí a obyvatel zapracuje do dalšího posudku plánovaného projektu. Nejdřív se ale úředníci sejdou se zástupci obcí, aby sporné body zaznamenali.
"Chceme vyjít maximálně vstříc místním samosprávám a obyvatelům obcí v bezprostředním okolí lomu. Je nutné se detailně zabývat všemi připomínkami" uvedl hejtman Martin Netolický (ČSSD).
Úzké silnice kolem lomu podle hejtmana nezvládnou větší dopravní zátěž, zejména kamionovou dopravu. Majitel lomu žádá kraj, aby silnice opravil, aby nedocházelo k překračování hlukových limitů.
"Osobně považuji za správné, aby se na obnově komunikace podílel i vlastník a provozovatel těžby. Zároveň by bylo vhodné přesunout zátěž ze silnice na železnici. Návrh nyní počítá s 20 procenty železniční a 80 procenty silniční dopravy. Dle mého názoru by měl být poměr spíše opačný," uvedl hejtman.
Podle podkladů pro posouzení vlivu na životní prostředí EIA chce firma ročně vytěžit 300.000 tun kamene. Množství se od předešlých těžeb nezmění. Nákladní automobily mají jezdit po silnici mezi obcemi Vrbatův Kostelec a Prosetín, místní část Cejřov. Z Prosetína asi polovina vozidel pojede na Skuteč a polovina na Břeveš. Denně by vozidla měla odvézt maximálně 3000 tun kamene, což čítá 94 nákladních aut, která pojedou do lomu a z lomu.
reklama