https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/obce-nechteji-dotezeni-kamene-v-lomu-zarubka
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Obce nechtějí dotěžení kamene v lomu Zárubka

10.4.2017 09:40 | PROSETÍN (ČTK)
Nákladní automobily mají jezdit po silnici mezi obcemi Vrbatův Kostelec a Prosetín, místní část Cejřov. Z Prosetína asi polovina vozidel pojede na Skuteč a polovina na Břeveš. Denně by vozidla měla odvézt maximálně 3000 tun kamene, což čítá 94 nákladních aut, která pojedou do lomu a z lomu.
Nákladní automobily mají jezdit po silnici mezi obcemi Vrbatův Kostelec a Prosetín, místní část Cejřov. Z Prosetína asi polovina vozidel pojede na Skuteč a polovina na Břeveš. Denně by vozidla měla odvézt maximálně 3000 tun kamene, což čítá 94 nákladních aut, která pojedou do lomu a z lomu.
Obce v okolí lomu Zárubka na Chrudimsku chtějí zabránit další těžbě kamene. Nepřejí si, aby těžké, prašné a hlučné kamiony jezdily skrz vesnice a ničily silnice. ČTK to řekl starosta Prosetína Jaroslav Raba (SNK - Prosetínský trojlístek). Firma Skanska chce v lomu dotěžit kámen. Hejtmanství se bude připomínkami lidí a obcí zabývat.
 

"Nesouhlasíme hlavně s tou dopravou, 100 aut tam a zpátky, to je moc. K tomu obec nemůže být netečná. Silnice byly na kravské nebo koňské povozy, pustit tam třiceti- nebo padesátitunová auta je prostě nesmysl," řekl Raba.

Hejtmanství připomínky obcí a obyvatel zapracuje do dalšího posudku plánovaného projektu. Nejdřív se ale úředníci sejdou se zástupci obcí, aby sporné body zaznamenali.

"Chceme vyjít maximálně vstříc místním samosprávám a obyvatelům obcí v bezprostředním okolí lomu. Je nutné se detailně zabývat všemi připomínkami" uvedl hejtman Martin Netolický (ČSSD).

Úzké silnice kolem lomu podle hejtmana nezvládnou větší dopravní zátěž, zejména kamionovou dopravu. Majitel lomu žádá kraj, aby silnice opravil, aby nedocházelo k překračování hlukových limitů.

"Osobně považuji za správné, aby se na obnově komunikace podílel i vlastník a provozovatel těžby. Zároveň by bylo vhodné přesunout zátěž ze silnice na železnici. Návrh nyní počítá s 20 procenty železniční a 80 procenty silniční dopravy. Dle mého názoru by měl být poměr spíše opačný," uvedl hejtman.

Podle podkladů pro posouzení vlivu na životní prostředí EIA chce firma ročně vytěžit 300.000 tun kamene. Množství se od předešlých těžeb nezmění. Nákladní automobily mají jezdit po silnici mezi obcemi Vrbatův Kostelec a Prosetín, místní část Cejřov. Z Prosetína asi polovina vozidel pojede na Skuteč a polovina na Břeveš. Denně by vozidla měla odvézt maximálně 3000 tun kamene, což čítá 94 nákladních aut, která pojedou do lomu a z lomu.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist