Obce podél silnice R6 se bojí opakování EIA u schválených staveb
"Dopis podpořili starostové na trase budoucí R6 a hejtmani tří krajů. Nepodaří-li se přesvědčit Brusel a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude muset zadat a projednat novou studii EIA, tak předpokládáme, že se zahájení stavby zpozdí minimálně o tři roky a Státní fond dopravní infrastruktury bude vracet v roce 2018 nevyčerpané prostředky do EU," uvedl Petráček.
O možnosti, že se bude muset zdlouhavé posuzování EIA opakovat, mluvil při nedávném otevření úseku Bošov - Lubenec i ministr dopravy Dan Ťok (ANO). Jak řekl, některé stavby prošly posuzováním ještě před vstupem Česka do Evropské unie, a není tak jisté, jestli budou tyto projekty moct pokračovat bez nového posouzení.
Zatímco ŘSD dokončuje výkupy pozemků na připravovaných úsecích a peníze na stavbu jsou připraveny, problém s uznáním procesů EIA je nyní asi nejvážnější překážkou pro stavbu.
Starostové i krajský úřad Karlovarského kraje ale argumentují tím, že už provedené procesy jsou dostatečné. "Pro nás a pro veřejnost, již jako starostové obcí reprezentujeme, je opakování procesu EIA nepochopitelné. Víme, že projektová příprava probíhá správně řadu let a podporujeme ji, jak jen můžeme. Domníváme se, že ochrana životního prostředí, za niž jste zodpovědní v Evropské komisi, je v rámci tohoto projektu zcela naplněna," píšou v dopise Evropské komisi starostové.
Už v příštím roce by přitom měly začít stavby dalších tří úseků silnice R6, obchvatů Řevničova a Lubence a úseku Řevničov - Nové Strašecí. Celá R6 by podle současných odhadů mohla být hotova v roce 2025.
reklama

Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů