Obchvat Bučovic získal v posouzení dopadů na životní prostředí kladné stanovisko
I když se už nepočítá s přeložkou, stavbě obchvatu by stále měla předcházet modernizace a elektrizace železniční tratě z Brna do Uherského Hradiště, což je prakticky jediná dosud neelektrizovaná dvoukolejná trať v Česku.
O téměř šestikilometrovém obchvatu Bučovic, které leží na frekventované silnici I/50 z Brna do Trenčína, se začalo mluvit již v 80. letech minulého století. Silnice vede přes bučovické náměstí a denně po ní v roce 2016 projelo podle sčítání intenzity dopravy v průměru 16.000 aut. Až bude obchvat hotový, většině obyvatel města se citelně uleví a zvýší se bezpečnost v centru. Stavba by měla trvat 2,5 až tři roky.
Stavba už byla v prvním desetiletí 21. století poměrně blízko, dokonce bylo vydané územní rozhodnutí pro první etapu. V roce 2007 bylo ale proti projektu podáno odvolání a pak stavbu napadli další občané i peticemi. Upustilo se tedy od původní trasy podél Litavy a vznikla vyhledávací studie, která určila nejvhodnější trasu, vedoucí jižně od města a severně od obce Kloboučky. Od současné silnice se má odpojit v Marefách a znovu se napojit ve Vícemilicích. Aktuálně se počítá s tím, že na trase bude osm mostů včetně dvou přes železniční trať.
reklama