Odpor proti obchvatu Plzně definitivně končí
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jako investor stavby podle Patrika již loni vyhovělo všem pěti zásadním požadavkům odpůrců této varianty trasy a přistoupilo u obou staveb na dílčí změny dokumentace pro stavební povolení, majitelé pozemků v trase dálnice na základě toho stáhli svá odvolání proti vyvlastnění. "Celému procesu velmi pomohla schopnost obcí a investora spolu jednat," doplnil Patrik.
"Je škoda, že v případě dálnice D 8 a dálnice D 11 se zatím na ŘSD nenašel nikdo, komu leží na srdci jejich urychlená výstavba a byl by s námi schopen jednat o kompromisech," upozornil Patrik na další dva střety stavitelů dálnic s ekologickým sdružením.
Tunel Valíkem v délce 380 metrů má dodavatelská firma Metrostav dokončit do tří let. Investice dosáhne 1,7 miliardy korun. U mostu přes Úhlavu v délce 444 metrů za 500 milionů korun se předpokládá dokončení nejpozději do poloviny roku 2007. Do zprovoznění celého obchvatu Plzně budou automobily od 15. prosince letošního roku jezdit po náhradní trase v těsné blízkosti obce Štěnovice.
reklama