Odpůrci stavby D11 jsou prý morálně odpovědní za oběti nehod
Ministerstvo, podobně jako řada východočeských politiků, argumentuje především bezpečností a zhoršeným životním prostředím v obcích, kterými dosavadní komunikace prochází. "Věříme, že získáme nejenom podporu obyvatel Vlkova, Dlouhopolska či Obědovic, ale i široké veřejnosti. Dnes je to obchvat Plzně, či stavba D11, zítra to může být stavba v našem regionu," říká Hála.
Podle Hály MDS nepochybuje o smyslu posuzování vlivů na životní prostředí, protože "to je pro nás přirozenou součástí každé výstavby". Problémem podle něj je nedostatečná odpovědnost sdružení, která úřední rozhodnutí v rámci správních a územních řízení napadají. "Nikdo nenese odpovědnost za nezodpovědné zacházení s právy účastnit se řízení, které může způsobit rozsáhlé škody. V tomto případě to jsou ranění, popřípadě mrtví. Morální odpovědnost nesou ti, kdo stavbu zdržují," tvrdí Hála.
Jiří Malík, předseda Sdružení za šetrnou dopravu, jeho obvinění ostře odmítá. Podle něj ekologické organizace nenesou žádnou odpovědnost za důsledky stále rostoucího automobilismu, ani za "špatnou dopravní politiku státu". "Pokud bych už někde hledal konkrétní morální viníky, pak nejspíš právě na úřadech, jako je MDS," reagoval na Hálova slova pro EkoList dnes Malík. Pokud se prý až dosud aktivistům dařilo "zdržovat stavbu", je to podle Malíka jen díky špatné práci úředníků. "Zjistíme-li, že úřad rozhodl protizákonně nebo zákon obešel, je přece naší povinností na to upozornit," naráží Malík na původní územní rozhodnutí pro úsek D11 Libice nad Cidlinou - Chýšť z roku 1999. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) tehdy uznalo, že rozhodnutí odporuje zákonu na ochranu přírody a krajiny.
reklama