Opravený díl turbíny putuje ze Škody Plzeň do Temelína
Výsledná měření podle Samce potvrdila, že velmi složitá technologická operace, kterou zvládá jen málo výrobců na světě, dopadla na výbornou. Vlastnosti narovnaného a vyváženého NT dílu odpovídají parametrům nově vyrobeného rotoru. "Rekonstruovaný díl nyní v Temelíně zaujme pozici náhradníka," doplnil Samec.
Generální ředitel Škody Energo Jan Musil je přesvědčen, že pozici náhradníka bude mít tento rotor hodně dlouhou dobu. "Při úpravách turbosoustrojí přímo v elektrárně se nám podařilo vyřešit klíčové problémy, které počátkem roku komplikovaly zkoušky v nejaderné části. Práce při vyvažování rotorové soustavy, nové ventily a další úpravy se ukázaly jako úspěšné, o čemž svědčí i současný bezproblémový chod turbosoustrojí," upřesnil Musil.
reklama