Plzeň kvůli dálničnímu obchvatu vymění městské lesy za pozemky
Přitom v plánované trase SUK 2 leží jen asi pět hektarů, za něž může, v případě, že nakonec zvítězí tato varianta, dostat od Ředitelství silnic a dálnic jen deset milionů korun. Záměr obhajovali zastupitelé ODS a ČSSD s tím, že na jinou variantu majitel nepřistoupí, protože chce prodat všechny svoje pozemky v oblasti současně. V bouřlivé diskusi zaznívala zejména slova jako vyděračství, nebezpečný precedens nebo předčasná směna, ale nakonec proti zřejmě nejkontroverznějšímu usnesení v novodobé historii města hlasovali jen tři zastupitelé.
"Byl to kompromis obou stran. Pokud by se snad trasu SUK 2 nepodařilo prosadit, je tady ještě možnost prosadit původní nezpochybněnou variantu SUK 1 a získané pozemky jsou i pod ní," komentoval situaci plzeňský primátor Jiří Šneberger. Dálniční obchvat Plzně, který už měl být v provozu, není stále dokončen a dokonce není ani rozhodnuto, kudy definitivně povede. Proti vládou schválené trase se postavili ekologičtí aktivisté a o jejich stížnosti má rozhodnout Vrchní soud na začátku příštího roku. V současné době projednává Poslanecká sněmovna zvláštní zákon, který by trasu SUK 2 uzákonil a umožnil by i urychleně vyvlastnit pozemky, ležící pod ní. Část z nich zakoupili právě aktivisté, kteří tak chtěli obstrukcemi dále bránit postupu výstavby.
reklama