https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/plzen-schvalila-plan-mobility-muze-zadat-eu-na-akce-za-2-3-mld
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Plzeň schválila plán mobility, může žádat EU na akce za 2,3 miliard korun

3.2.2017 12:48 | PLZEŇ (ČTK)
Plzeňští zastupitelé schválili plán udržitelné mobility města, připravovaný od roku 2013.
Plzeňští zastupitelé schválili plán udržitelné mobility města, připravovaný od roku 2013.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Plzeňští zastupitelé schválili plán udržitelné mobility města, připravovaný od roku 2013. Město už může žádat o dotace EU do roku 2020, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu a operačního programu Doprava. Dokument zahrnuje 82 připravovaných projektů, od dopravních staveb po neinvestiční dopravní opatření, odhadované výdaje na všechny akce dosahují 2,3 miliardy Kč za období 2016 až 2025, řekl náměstek primátora Petr Náhlík (KDU-ČSL).
 

"Do přípravy plánu se zapojili všichni investoři, tedy státní, krajští, městští, privátní, i celý neziskový sektor občanské veřejnosti. Vznikl dokument, který má opravdu hlavu a patu a je na něm shoda," uvedl. Byl podroben proceduře SEA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí) na krajském úřadě, který vydal kladné stanovisko. Je k dispozici občanům na webu města, řekl náměstek.

Společně s investicemi partnerů, tedy státu, kraje, městských firem, a s maximálním možným využitím evropských a národních dotací podle něj dosáhne celková hodnota investic do dopravního systému Plzně za léta 2016 až 2025 13,1 miliardy korun.

"Plán udržitelné městské mobility je strategický materiál pro nastavení dlouhodobější vize fungování dopravy ve městě," uvedl primátor Martin Zrzavecký (ČSSD). Celkem 24 "balíčků" akcí sdružuje opatření provázané nejčastěji podle lokality, časové provázanosti i realizovaného tématu. Týkají se se například západního a východního okruhu, revitalizace Klatovské třídy, silnice 1/27, přesmyku železnice na Domažlice, terminálů veřejné dopravy, rekonstrukce ulic, cyklostezek, opatření pro zklidnění dopravy a tramvajové trati na Borská pole.

Cílem Plzně je podpořit jednotlivé druhy dopravy tam, kde jsou nejpřínosnější a kde osloví co nejširší spektrum uživatelů. Podporuje přechod od automobilů k udržitelným formám, ve veřejné dopravě páteřní přepravní vztahy, v cyklistice atraktivní trasy podél řek. Město chce podpořit i zlepšení podmínek pro chůzi na krátké vzdálenosti v širším centru města a v automobilové dopravě hlavně výstavbu okruhů.

Město připravovalo plán do ledna 2016 podle metodiky Evropské komise od německé společnosti Rupprecht Consult. V Plzni se konaly čtyři workshopy a dva průzkumy veřejného mínění.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Václav Prokš
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist