Pod Vltavou je nový tunel pro pražské metro
Jakl dále uvedl, na přesnost vysouvání dohlížela na obou březích Vltavy geodetická stanoviště. Konečnou fázi včetně usazení a ukotvení sledovali pak přímo pod vodou potápěči. Stejně bedlivě musela být po celou dobu přesunu sledována i stabilita tunelu. "Tunelový tubus je totiž poměrně úzký a vysoký, a k tomu ještě směrově i výškově zakřivený, takže jeho případnému vychýlení či převrácení bylo nutno předejít za pomoci systému propojených vyvažovacích nádrží," přiblížil celou operaci Polák. Po dosažení holešovického břehu a ověření přesnosti polohy tubusu byl tunel zakotven a dále podbetonován, aby se bezpečně zajistil v konečné poloze. Vzhledem k tomu, že je postaven ze speciálního vodonepropustného betonu, nebude jej třeba dále upravovat a izolovat. Technologii vysouvaného tunelu byla nejen v České republice, ale také v zahraničí pro stavbu tunelu takových parametrů použita vůbec poprvé a dodavatel stavby - firma Metrostav se pro ni po dohodě s investorem rozhodl proto, že v daném úseku trasy metra byla vhodnější než technologie běžně používané při stavbách tunelů pod vodou (ražení, jímkování).
Stavba prvního tunelu pokračování trasy C začala koncem loňského roku a tunel bude průchozí koncem prosince 2001. Druhý tunel postaví Metrostav stejným způsobem do srpna 2002.
reklama