https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/podle-pruzkumu-chteji-prazane-okruh-hlavne-rychle
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Podle průzkumu chtějí Pražané okruh hlavně rychle

23.2.2002 10:29 | PRAHA (EkoList)
Většina Pražanů i obyvatel středočeských okresů by upřednostnila tzv. "Jižní" variantu severozápadní části vnějšího Silničního okruhu (SO) hlavního města Prahy. Hlavním důvodem je pro ně skutečnost, že její vybudování by bylo rychlejší. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění, který pro město zpracovala společnost TN Sofres Factum.
 

V průzkumu se pro Jižní variantu SO vyslovilo přes 57 procent dotázaných obyvatel Středočeského kraje a téměř 67 procent dotázaných Pražanů. Oproti tomu pro Severní variantu SO bylo 43 procent Středočechů a 33 procent obyvatel hlavního města.

S výrokem, že plánované silniční okruhy v Praze a ve Středních Čechách by měly být postaveny co nejdříve, se ztotožnilo 80 procent Středočechů a 82 procent Pražanů.

Jižní trasa SO má vést v trase Ruzyně, jihovýchodně od Přední Kopaniny a Horoměřic, tunelem pod městskou částí Praha - Suchdol, dále mostem přes údolí Vltavy, jižně od Čimic a severně kolem Dolních Chaber do Březiněvsi. Severní varianta je navrhována po trase Ruzyně, okolo Tuchoměřic, jižně od Lichocevse, západně až severně od Velkých Přílep, východně kolem Turska, mezi obcemi Dolany a Debrno, dále přes Vltavu, západně od Chvatěrub do Úžice a po dálnici D8 do Březiněvsi. Jižní trasa měří 16,4 km, Severní je pak o necelých 9 km delší.

Pro Jižní rasu se opakovaně vyslovil jak primátor hlavního města Jan Kasl (ODS), tak starostové Prahy 6 Pavel Bém (ODS), Prahy 7 Tomáš Dub (ODS) a Prahy 8 Josef Nosek (ODS). Tato trasa ale vyvolává odpor především u obyvatel Suchdola a dalších obcí, kudy by měla vést.

Výzkum TN Sofres Factum byl proveden telefonicky kvótní metodou v prosinci 2001 a lednu 2002. V Praze bylo osloveno 1002 a ve Středočeském kraji 749 respondentů. Ve Středočeském kraji se šetření týkalo obyvatel pěti okresů: Praha - západ, Praha - východ, Mělník, Kladno a Beroun. Hlavním kritériem pro výběr obcí byla vzdálenost převážné části jejich území od uvažované stavby okruhu. Tato vzdálenost nesměla překročit 30 kilometrů.


reklama

 
Jakub Kašpar

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist