Podle průzkumu chtějí Pražané okruh hlavně rychle
V průzkumu se pro Jižní variantu SO vyslovilo přes 57 procent dotázaných obyvatel Středočeského kraje a téměř 67 procent dotázaných Pražanů. Oproti tomu pro Severní variantu SO bylo 43 procent Středočechů a 33 procent obyvatel hlavního města.
S výrokem, že plánované silniční okruhy v Praze a ve Středních Čechách by měly být postaveny co nejdříve, se ztotožnilo 80 procent Středočechů a 82 procent Pražanů.
Jižní trasa SO má vést v trase Ruzyně, jihovýchodně od Přední Kopaniny a Horoměřic, tunelem pod městskou částí Praha - Suchdol, dále mostem přes údolí Vltavy, jižně od Čimic a severně kolem Dolních Chaber do Březiněvsi. Severní varianta je navrhována po trase Ruzyně, okolo Tuchoměřic, jižně od Lichocevse, západně až severně od Velkých Přílep, východně kolem Turska, mezi obcemi Dolany a Debrno, dále přes Vltavu, západně od Chvatěrub do Úžice a po dálnici D8 do Březiněvsi. Jižní trasa měří 16,4 km, Severní je pak o necelých 9 km delší.
Pro Jižní rasu se opakovaně vyslovil jak primátor hlavního města Jan Kasl (ODS), tak starostové Prahy 6 Pavel Bém (ODS), Prahy 7 Tomáš Dub (ODS) a Prahy 8 Josef Nosek (ODS). Tato trasa ale vyvolává odpor především u obyvatel Suchdola a dalších obcí, kudy by měla vést.
Výzkum TN Sofres Factum byl proveden telefonicky kvótní metodou v prosinci 2001 a lednu 2002. V Praze bylo osloveno 1002 a ve Středočeském kraji 749 respondentů. Ve Středočeském kraji se šetření týkalo obyvatel pěti okresů: Praha - západ, Praha - východ, Mělník, Kladno a Beroun. Hlavním kritériem pro výběr obcí byla vzdálenost převážné části jejich území od uvažované stavby okruhu. Tato vzdálenost nesměla překročit 30 kilometrů.
reklama