Tiskové zprávy
Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Poškození klienti internetového bankovnictví Komerční banky se mohou spojit
Sdružení obrany spotřebitelů vyzývá všechny, kterým zmizely z účtu u Komerční banky určité finanční prostředky, aby se sdružili přes www.spotrebitele.info/kb. Spojením získají možnost aktuálních informací o dalším vývoji celé kauzy, ale bude také evidentnější, o jaký rozsah průlomu zabezpečení internetového bankovnictví se jedná.
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) nabízí všem poškozeným klientům KB možnost připojit se ke společnému postupu. Doporučujeme všem klientům KB, aby ihned zkontrolovali svůj výpis z účtu a identifikovali možné podvodné transakce. Pro získání jistoty v případě sporných transakcí je třeba kontaktovat pobočku KB a provést kontrolu operací. Pokud opravdu došlo k odčerpání peněz z účtu, měl by se klient obrátit i na Policii ČR.
„Dále žádáme všechny poškozené spotřebitele, aby nás kontaktovali buď na naší poradenské lince 900 08 08 08 nebo přes www.spotrebitele.info/kb, kde mají možnost se zaregistrovat. My jim následně budeme zasílat aktuální informace i doporučení, jak nejlépe postupovat. Protože mnohé společnosti mívají sklon takovéto problémy spíše bagatelizovat, je důležité zjistit skutečný počet poškozených,“ říká předseda Republikového výboru SOS David Šmejkal.
Podle experta přes počítačovou bezpečnost Jiřího Nápravníka tentokrát již nešlo o individuální napadení zabezpečení systému on-line bankingu hloubavým studentem, ale o profesionálně připravenou akci skupinami, které je možné přes internet vysledovat do zemí bývalého Sovětského svazu.
„Spotřebitelé musí samozřejmě pečlivě strážit své identifikační údaje pro internetové bankovnictví ještě více než běžnou hotovost. Přesto však SOS odmítá svalování veškeré viny na spotřebitele s prohlášením, že vnitřní systémy banky nebyly narušeny. Každá banka musí vždy udržovat náskok před hackery, protože spotřebitelům nezbývá nic jiného než se na ni spolehnout,“ zdůraznila mluvčí SOS Ivana Picková.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů ČR
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info
Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
Petra Vaňková, public relations
vankova@spotrebitele.info
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, webové stránky www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) nabízí všem poškozeným klientům KB možnost připojit se ke společnému postupu. Doporučujeme všem klientům KB, aby ihned zkontrolovali svůj výpis z účtu a identifikovali možné podvodné transakce. Pro získání jistoty v případě sporných transakcí je třeba kontaktovat pobočku KB a provést kontrolu operací. Pokud opravdu došlo k odčerpání peněz z účtu, měl by se klient obrátit i na Policii ČR.
„Dále žádáme všechny poškozené spotřebitele, aby nás kontaktovali buď na naší poradenské lince 900 08 08 08 nebo přes www.spotrebitele.info/kb, kde mají možnost se zaregistrovat. My jim následně budeme zasílat aktuální informace i doporučení, jak nejlépe postupovat. Protože mnohé společnosti mívají sklon takovéto problémy spíše bagatelizovat, je důležité zjistit skutečný počet poškozených,“ říká předseda Republikového výboru SOS David Šmejkal.
Podle experta přes počítačovou bezpečnost Jiřího Nápravníka tentokrát již nešlo o individuální napadení zabezpečení systému on-line bankingu hloubavým studentem, ale o profesionálně připravenou akci skupinami, které je možné přes internet vysledovat do zemí bývalého Sovětského svazu.
„Spotřebitelé musí samozřejmě pečlivě strážit své identifikační údaje pro internetové bankovnictví ještě více než běžnou hotovost. Přesto však SOS odmítá svalování veškeré viny na spotřebitele s prohlášením, že vnitřní systémy banky nebyly narušeny. Každá banka musí vždy udržovat náskok před hackery, protože spotřebitelům nezbývá nic jiného než se na ni spolehnout,“ zdůraznila mluvčí SOS Ivana Picková.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů ČR
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info
Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
Petra Vaňková, public relations
vankova@spotrebitele.info
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, webové stránky www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk