Povodně prodraží stavbu obchvatu Plzně
Deseti kmenovým firmám, které na stavbě obchvatu nyní pracují, vznikla každým dnem nečinnosti ztráta ve výši cca osm milionů korun. Bez práce bylo 350 přímých pracovníků a 500 zaměstnanců subdodavatelských firem. Přesné vyčíslení škod bude k dispozici až po opadnutí vody. Na některých úsecích stavby začaly práce již v úterý 20. srpna, na většinu míst se ale s ohledem na promočený terén stále nedostane technika. Zejména v úseku Ejpovice - Černice, kde se zakládalo velké množství nových staveb, stojí ve výkopech značné množství vody, kterou nelze s ohledem na technologii staveb odčerpat. Úplné obnovení prací na obchvatu odhaduje Otásek řádově na týdny.
Na stavbě obchvatu Plzně nyní pracují společnosti Dopravní stavby Praha, SMP Construction, Stavby silnic a železnic Hradec Králové, Berger Bohemia, Max Bögl a Josef Krýsl, Dopravní stavby holding, Kolas, Pražské silniční a vodohospodářské stavby, Metrostav a Strabag.
V současné době jsou ve výstavbě úseky obchvatu Plzně mezi Sulkovem a Útušicemi a mezi Ejpovicemi a Černicemi, které má do konce příštího roku provizorně spojit takzvaná vojenská silnice II/180. S dokončením celého obchvatu se počítá v letech 2005 až 2006.
reklama