Pražané mají možnost říci, proč nepoužívají kolo
Anketa je součástí projektu Kolo ve městě. Prostřednictvím dotazníku zkoumá překážky pro využívání kola jako dopravního prostředku po městě. Mimo jiné zjišťuje, jak často se lidé přepravují na kole, z jakých důvodů nevyužívají kolo častěji a co by jejich cesty na kole usnadnilo.
Shromážděné odpovědi by se měly stát podkladem pro řešení problémů cyklistické dopravy v hlavním městě. „Našim cílem je podpořit diskuzi o cyklistice jako zdravém a ohleduplném způsobu dopravy po městě a zapojit do ní i širokou pražskou veřejnost,“ říká Alžběta Kundrátová, studentka práv na Masarykově univerzitě v Brně. Dotazník mohou obyvatelé Prahy a okolí vyplňovat až do konce února.
Výstupem ankety bude studie obsahující metodiku a výsledky průzkumu, která bude předána sdružením zabývajícím se cyklistikou a zodpovědným osobám na magistrátu. Výsledky by měly být známy do konce měsíce března.
Matěj Bajgar, Josef Kvasničák a Alžběta Kundratová, kteří vymysleli Kolo ve městě, se dali dohromady díky projektu Challenge Europe, zaštítěném British Council. Ten podporuje snahu o omezování skleníkových plynů a snížení dopadů změny klimatu.
reklama
Online diskuse
použití kola v Praze - 6. 2. 2009 - Ing. Václav TichýJe mi 63 let a jsem stále pracovně činným. Pokud to počasí dovolí jezdím do práce na kole min. cca 22 km každý den. Jako každý aktivní cyklista jsem si musel najít trasu, která pokud to jde se vyhýbá automobilovému provozu, přes to ale jsou místa, kde se velmi bojím. Jedno takové podchází dálnici a směřuje k ulici v Korytech.Je zde sice 40 (kterou s ohledem na to, že sjíždím z kopce bez prooblému udržím) a plná čára,to však nevadí aby mně zde předjížděla auta. Dovedu si představit, co by se stalo, kdyby v ten moment vyrazilo v protisměru auto. Za celou dobu jsem zde nezažil hlídku policie. Tu však občas potkávám zašitou a chrápající v krčském lese za viaduktem směrem k Interlovu). Rovněž je velkým dobrodružstvím projet navazující parkovou cestu ve Strašnicích a nestat se cílem volně pobíhajících psů. Rovněž jsem zde nezažil jakoukoliv kontrolu policie zda se dodržuje vyhláška nařizující majitelům psů je venčit na vodítku, s náhubkem.Rovněž příkazy cyklisto sesedni s kola jsou na cyklostezkách úsměvné)Pokud to tedy shrnu, cestování na kole v Praze je možné, ale velmi rizikové a nikdo pro zlepšení nic nedělá. A tak mi nezbývá, abych v souladu se svými lidskými právy daných ústavou se chránil občasným použitím chodníku. Byl jsem před šesti lety služebně 7 měsíců v Miláně a tam jsem rovněž užíval kolo, ale se situací v Praze se to vůbec nemůže srovnat. Pejskové tam mají vyhražený oplocený pozemek kam lidi nesmějí a naopak, chodníky jsou barevně odlišeny na část pro lidi a pro cyklisty. Jediné místo, kam jsem se neodvážil vjet na kole byl centrální chrám Duomo. Někde to holt funguje. |