Pražané mají možnost říci, proč nepoužívají kolo
Anketa je součástí projektu Kolo ve městě. Prostřednictvím dotazníku zkoumá překážky pro využívání kola jako dopravního prostředku po městě. Mimo jiné zjišťuje, jak často se lidé přepravují na kole, z jakých důvodů nevyužívají kolo častěji a co by jejich cesty na kole usnadnilo.
Shromážděné odpovědi by se měly stát podkladem pro řešení problémů cyklistické dopravy v hlavním městě. „Našim cílem je podpořit diskuzi o cyklistice jako zdravém a ohleduplném způsobu dopravy po městě a zapojit do ní i širokou pražskou veřejnost,“ říká Alžběta Kundrátová, studentka práv na Masarykově univerzitě v Brně. Dotazník mohou obyvatelé Prahy a okolí vyplňovat až do konce února.
Výstupem ankety bude studie obsahující metodiku a výsledky průzkumu, která bude předána sdružením zabývajícím se cyklistikou a zodpovědným osobám na magistrátu. Výsledky by měly být známy do konce měsíce března.
Matěj Bajgar, Josef Kvasničák a Alžběta Kundratová, kteří vymysleli Kolo ve městě, se dali dohromady díky projektu Challenge Europe, zaštítěném British Council. Ten podporuje snahu o omezování skleníkových plynů a snížení dopadů změny klimatu.
reklama
Online diskuse
Ještě jeden důvod - 6. 2. 2009 - PardubákNo nevím jak v Praze, ale v Pardubicích a myslím, že i jinde brání daleko většímu rozšíření kola jako běžného dopravního prostředku to, že se kola neuvěřitelně kradou a policie a především CZ justice s tím není schopná (ani ochotná) nic udělat. Pravděpodobnost, že někde opřu kolo, zamknu ho běžným zámkem a někdo mi ho ukradne je několikanásobně vyšší než když na stejném místě zaparkuju a zamknu auto a to vůbec nemluvím o tom, že tam to kolo nechám přes noc - to platí i pro tzv "plečky", které se pro dopravu po městě běžně používají - pokud jezdím na trochu slušnějším (horském nebo trekovém) kole, pravděpodobnost ukradení dále vzroste. Že bych někde kolo nechal na chvilku jen tak opřené a nezamčené (samozřejmě k něčemu) je naprosto nemyslitelné.Myslím, že k daleko většímu rozšíření kola jako dopravního prostředku po městě dojde v okamžiku, kdy budu moci kolo nechat na libovolném místě ve městě a libovolnou dobu (nezamčené) a nebudu se o něj muset bát - nevěřím, že se toho dožiju, takže dál budu jezdit autem. |