Předvolební anketa EkoListu: odpovědi KSČM
Článek je součástí předvolebního informačního servisu EkoListu. Podívejte se rovněž na:
|
KSČM nepředpokládá účast v příští vládě, ale samozřejmě má odborníky schopné pro tyto resorty, odborným mluvčím do voleb je Marta Bayerová, po volbách je to otázka nového poslaneckého klubu KSČM.
Samozřejmě podpoří, jde o jednu z našich priorit našeho rudozeleného volebního programu. Jen tak se dá dosáhnout plošného snížení energetické a materiálové náročnosti výrobní sféry i potřebné změny životního stylu směrem k menšímu plýtvání zdroji. EDR musí být především sociálně únosná – tvrdíme, že musí být třikrát neutrální, a to v následujícím pořadí: neutrální pro občany (i s využitím sociálních kompenzací), neutrální pro obce (aby nebyly „bity“ zejména menší obce) neutrální pro státní rozpočet.
Ano, jde o jednu z našich hlavních priorit. Zejména zvýšením zdanění silniční dopravy (vozidel, motorových paliv a používání silnic) a zvýšením investic do železniční dopravy (nejen do infrastruktury, ale i do kvality jejích služeb). Poměr investic do železniční a do silniční dopravy je třeba oproti současnému stavu obrátit.
Otázka je zřejmě chybně položena. Má jít zřejmě o zdanění leteckého benzínu a zejména kerosinu ekologickou daní, konstruovanou obdobně jako je konstruována spotřební daň. Jiná fosilní paliva než automobilové benzíny a motorová nafta dosud v ČR zdaněna nejsou. Podpoříme zdanění leteckých paliv srovnatelné se zdaněním automobilových benzínů. To je nutno vyjednat celosvětově anebo alespoň jako první krok v rámci Evropské unie – jako vnitřní opatření v Česku by to nemělo valný smysl.
Dovoz odpadů do Česka za účelem spalování i skládkování KSČM zásadně odmítá.
Podpoří. Přesněji řečeno asi nepůjde o zálohu (když se obal nevrací), ale o zatížení výrobce poplatkem za likvidaci obalu, resp. za poškození životního prostředí.
Spíše rozšiřovat, zejména na úseku správních řízení a využívání moderních technologií pro co nejrychlejší poskytování co nejúplnějších informací veřejnosti.
Omezování emisí skleníkových plynů považujeme za vysoce aktuální úkol. Zvolený mechanismus snižování množství emisních povolenek považujeme za málo efektivní. Bude-li i nadále uplatňován, jsme pro postupné snižování množství emisních povolenek na CO2 pro český průmysl v rámci evropského obchodování s emisemi. Co nejdříve je nutno celosvětově vyjednat ještě silnější omezení emisí než ukládá Kjótský protokol.
V případě výstavby dopravních komunikací není vyhnutí. V případě výstavby průmyslových zón je třeba je rozlišovat podle významu. U těch nejvýznamnějších se případného vyvlastňování majetku nelze předem vzdát. U běžných průmyslových zón by se vyvlastňování nemělo uplatňovat. Přednost by však měla mít revitalizace opuštěných průmyslových areálů (brownfields).
Ano, nepovažujeme je za omezení, ale za pozitivum i pro ekonomiku (cestovní ruch).
reklama