https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prerov-se-boji-ze-nove-posuzovani-oddali-stavbu-posledni-casti-dalnice
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Přerov se bojí, že nové posuzování oddálí stavbu poslední části dálnice

22.12.2015 14:37 | PŘEROV (ČTK)
Na celé D1 v délce 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska chybí dobudovat jen úsek z Říkovic do Lipníku nad Bečvou na Přerovsku, který měří 24 kilometrů
Na celé D1 v délce 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska chybí dobudovat jen úsek z Říkovic do Lipníku nad Bečvou na Přerovsku, který měří 24 kilometrů
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zahájení stavby důležitého úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Říkovicemi může až o tři roky oddálit nový posudek jejího vlivu na životní prostředí, který požaduje Evropská unie. Přerovská radnice s tím nesouhlasí a do konce roku zašle Evropské komisi dopis, ve kterém na toto riziko upozorní. Dálnice D1, na kterou Přerované čekají už dvě desítky let, má z Přerova odklonit hustou automobilovou dopravu.
 

Příprava stavby úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Říkovicemi jde do závěrečné fáze a stát vykupuje poslední pozemky. Primátor Přerova Vladimír Puchalský (Společně pro Přerov) ale uvedl, že EU požaduje nové posudky vlivu stavby na životní prostředí EIA. "Jejich pořízení by zbrzdilo stavbu až o tři roky, což je pro nás nepřijatelné," sdělil dnes ČTK Puchalský.

Podle něj je dopravní situace v Přerově katastrofální a dálniční obchvat je třeba co nejrychleji postavit. "Vím, že kompetentní státní orgány v této věci jednají se zástupci Evropské komise. Chci tímto dopisem podpořit, aby při těchto jednáních zvítězil zdravý rozum a stavba dálnice D1 nebyla zastavena. Na dokončení dálnice je vázána další spousta synergických projektů, které mají fatální význam na rozvoj našeho města," upozornil primátor.

Ministerstvo dopravy podle vedoucího odboru koncepce a strategického rozvoje přerovského magistrátu Pavla Galy připravuje krizový scénář pro případ, že by EU neslevila ze svých požadavků a trvala na nových posudcích EIA. "Z jednání vyplynulo, že pokud by, čistě hypoteticky, byl problém s posudkem a nastaly by potíže s čerpáním financí z evropských zdrojů, mohla by být tato stavba financována z národních zdrojů. V tuto chvíli je to ale pouze hypotéza," podotkl Gala.

Rychlá dostavba úseku dálnice D1 u Přerova je důležitá nejen kvůli přetížené dopravě v centru města, ale také z pohledu plánované strategické zóny na bývalé vrtulníkové základně v Bochoři, která se bez napojení na kvalitní dopravní infrastrukturu neobejde. Úřady již zahájily přípravu budování zóny, do které chtějí přilákat velké investory.

Na celé D1 v délce 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska chybí dobudovat jen úsek z Říkovic do Lipníku nad Bečvou na Přerovsku, který měří 24 kilometrů. V létě začala stavba úseku mezi Lipníkem a Přerovem, na nějž má navázat poslední chybějící část z Přerova do Říkovic.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Petr Běhal
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist