Přestavba železničního uzlu Plzeň si vyžádá dvě miliardy korun
Podle Kubalové už Rada města Plzně schválila výhledové dopravní řešení přestupního uzlu Hlavní nádraží v Plzni. Řešení počítá s ponecháním tramvajové trati v trase Sirková – Mikulášská a s rozšířením severního podjezdu Mikulášské třídy, kde budou umístěny tramvajové zastávky. ČD počítají v rámci první etapy s vybudováním čtyřkolejného průjezdu Skvrňany – Doubravka, modernizací severní poloviny kolejiště Hlavního nádraží včetně podchodů, výstavbou všech nových mostů v trase, modernizací železniční stanice Jižní Předměstí a tzv. přesmykem domažlické trati.
Areál Hlavního nádraží v Plzni neumožňuje jednoduchým způsobem realizovat přestupy na jiné druhy dopravy a nemá ani kvalitní podmínky pro pěší, cyklisty nebo taxislužbu. Chybí i bezbariérové propojení nádraží se zastávkami hromadné dopravy na Americké třídě. Přístup do přednádražního prostou omezuje nutnost použít podjezdy na Mikulášské třídě, které mají nedostatečné výškové a šířkové parametry.
reklama