Primátor Kasl odmítá Grégrovu snahu ovlivnit trasu silničního okruhu
Ministr Grégr se totiž obrátil na ministra dopravy a spojů Jaromíra Schlinga se žádostí, aby mu pomohl prosadit myšlenku vést okruh dále od Prahy, což by prý zvýšilo atraktivnost území na severozápad od Prahy pro investory, kteří by mohli pomoci uhradit část nákladů na výstavbu okruhu. "Posunutí severozápadní části okruhu dále od Prahy bude mít nesporně pozitivní vliv i na ochranu životního prostředí, přitom takto umístěná část okruhu bude stejně dobře sloužit dopravní situaci v Praze jako řešení podporované magistrátem města Prahy," domnívá se Grégr.
S tím ale primátor Kasl nesouhlasí. Podle jeho slov by vedení okruhu dále od Prahy rozhodně nepomohlo fungování dopravní infrastruktury v samotném městě. "Několik let byly opakovaně probírány ze všech dostupných hledisek všechny varianty. Variantu vedení okruhu z Ruzyně přes Suchdol do Březiněvsi doporučují jako nejvhodnější i závěry dokumentace vlivu stavby na životní prostředí," zdůraznil primátor. Dodal, že Praha nemá zájem ani na tom, aby byla obkličována prstencem průmyslových zón v situaci, kdy naopak magistrát připravuje projekt "zeleného pásu", který má životní prostředí města a okolního regionu chránit.
Podle stanoviska pražského magistrátu má silniční okruh sloužit především vedení tranzitní dopravy mimo centrum města, nikoliv jako prostředek vzniku nových průmyslových zón, které generují další dopravu a dále stále více zatěžují životní prostředí. Celková délka okruhu kolem Prahy bude 82,5 kilometru, v současné době je v provozu 14,5 kilometru okruhu a další tři kilometry silnice se momentálně dokončují. Do roku 2010 má být postaveno dalších 28 kilometrů okruhu, zbytek po tomto roce.
reklama